استاندار اردبیل خبرداد

افزایش ظرفیت گاز استان در دستور کار است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت برای زیرساخت‌های گاز در استان، دستور افزایش ظرفیت گاز به ۲۵میلیون مترمکعب اخذ شده و تخصیص‌های لازم در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۳۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ظرفیت گاز استان در دستور کار است

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست بررسی وضعیت مصرف گاز و مدیریت آن در استان اظهار کرد: با توجه به این‌که حدود ۷۰درصد در بخش خانگی است، مصرف صحیح گاز در منازل و صرفه‌جویی آن، می‌تواند در جلوگیری از قطعی و احتمال تعطیلی برخی حوزه‌های تولیدی تأثیرگذار باشد.

وی افزود: اتخاذ تدابیر و پیش‌بینی مصرف سوخت جایگزین در برخی واحد‌ها از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها، نانوایی‌ها و برخی واحد‌های صنعتی ضروری است و دستگاه‌های مرتبط باید در این خصوص هماهنگی مورد نیاز را به‌عمل آورند.

استاندار اردبیل ادامه داد: اطلاع‌رسانی به مردم از طریق رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در خصوص تأمین گاز و مصرف بهینه در منازل و فرهنگ‌سازی در این زمینه دارای اهمیت بوده و همچنین مدارس و ادارات نیز باید در مصرف گاز صرفه‌جویی‌های لازم را داشته باشند که در این راستا ضمن انجام نظارت، با مصرف‌های غیرضروری و نامتعارف در ادارات برخورد می‌شود.

عاملی تصریح کرد: در راستای تأمین زیرساخت‌های انرژی گاز در استان اردبیل، دستور افزایش ظرفیت گاز استان به ۲۵میلیون مترمکعب اخذ شده و تخصیص‌های لازم در این راستا انجام گرفته است.

وی با اشاره به آغاز اجرای خط انتقال اردبیل - گرمی، بیان کرد: برای کنترل افت فشار گاز استان هم مطالعات لازم برای اجرای خط انتقال دوم گاز به استان از مسیر دیگر در حال انجام بوده که برای اجرای پروژه‌های ذکر شده و کنترل افت فشار گاز، بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان پیش‌بینی شده و اختصاص می‌یابد.

در این نشست، میرسعید سیدمتین، مدیرعامل شرکت گاز استان نیز گفت: لازم است برخی واحد‌های پرمصرف نسبت به انتخاب سوخت دوم و هماهنگی با شرکت نفت اقدام کرده و تدابیر لازم را در زمان پیک مصرف به‌عمل آورند تا شاهد افت فشار گاز در شهرستان‌هایی که در انتهای خط انتقال واقع شده‌اند، نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار