امام جمعه رودهن :

بهره‌وری معرفتی و بصیرتی از معارف ایام فاطمیه در جهت تقویت و تحکیم خانواده است

رودهن(پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، سبک زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) را نمونه‌ای از یک خانواده موفق دانست و گفت، بهره‌وری از معارف ایام فاطمیه، فرصتی است برای تقویت و تحکیم بنیان خانواده، که باید بصیرت و معرفت این ایام مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌وری معرفتی و بصیرتی از معارف ایام فاطمیه در جهت تقویت و تحکیم خانواده است

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: نماز مهم‌ترین رابطه خلق و خالق و بنده با خدای خودش است و برترین مکتب عالی تربیت است. نماز وسیله بیداری روح و جان و بیمه کننده انسان در برابر گناه معصیت است، در زندگی این دنیا عوامل غفلت‌زا و فریبنده فراوان است و ما همواره نیاز به تذکر و یادآوری داریم و نماز ما را از غفلت حفظ می‌کند.

وی افزود: انسان مسلمان وقتی وضو بگیرد و نماز پنجگانه را بخواند، خطاها و گناهانش مانند برگ های درخت ریخته می‌شود، وقتی اهل ایمان پنج وعده نماز بخوانند اثری از آلودگی باقی نمی‌ماند؛ دارندگان صفات هفتگانه که آیات دوم تا نهم سوره مبارکه مؤمنون به تبیین ویژگی‌های آنها پرداخته، وارث بهشت برین با تمام نعمت ها هستند؛ یک خشوع در نماز، دوم دوری از لغو بیهودگی گفتار، سوم توجه به پرداخت زکات، چهارم پاکدامنی، پنجم امانت داری، ششم وفای به عهد و پیمان‌ها و هفتم‌مراقبت از نماز را دارا هستند.

حسینی همچنین مطرح کرد: آنچه باعث می‌شود اهل ایمان از این مواهب و این بهشت با تمام نعمت‌ها بهرمند شوند، صفاتی است که از آن برخوردار هستند، اهتمام به نماز و مراقبت از نماز از ویژگی‌های راستین اهل ایمان و مومنان حقیقی است.

او در ادامه درباره مبحث خانواده، اذعان کرد: مهم‌ترین عامل پیشرفت و پویایی یک جامعه، خانواده است؛ چنانچه رهبر حکیم و فرزانه در بیان جایگاه خانواده و نقش آن در اجتماع می‌فرمایند، خانواده پایه اصلی و سلول اصلی در جامعه است؛ جامعه اسلامی بدون بهرمندی از خانواده سالم و زنده و پابرجا امکان ندارد پیشرفت کند در واقع در فرهنگ اسلامی خانواده نخستین مرکز پرورش و تربیت افراد است، خانواده شکل کوچکی از جامعه و اجتماع است و به منزله یک کشور کوچکی است که اداره آن خیلی اهمیت داشته و مهم است.

خطیب نماز جمعه، در توضیحات بیشتر تاکید کرد: یکی از آسیب‌هایی که دشمن برای شکست ملت‌ها به ویژه فرهنگ و استقلال ایران طراحی کرده است، آسیب زدن به بنیان خانواده است، فروپاشیدگی و سست شدن نهاد خانواده باعث بسیاری از آسیب ها و آفت ها در جامعه است، بهره‌وری از معارف ایام فاطمیه، فرصتی برای تقویت و تحکیم بنیان خانواده است.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ما این روزها می‌توانیم با الگو گرفتن از این دو زوج آسمانی یعنی حضرت زهرا(س) و حضرت علی علیه السلام زندگی و خانواده خود را تقویت کنیم، سبک زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) نمونه ای از یک خانواده موفق است که باید برای همه ما الگوی زندگی و سعادت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار