دبیر اجرایی رویداد «سینماسلامت در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد

سینماسلامت از تجارب ارزشمند کادر درمان و سینماگران بهره‌ می‌برد

تهران (پانا) - زهرا شاهین فر دبیر اجرایی رویداد «سینما سلامت» می‌گوید رویداد سینماسلامت با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند استادان دانشگاه در حوزه سلامت و سینما اتفاقی مهم و به یاد ماندنی را رقم‌خواهد زد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سینماسلامت از تجارب ارزشمند کادر درمان و سینماگران بهره‌ می‌برد

زهرا شاهین‌فر دبیر اجرایی رویداد «سینماسلامت» که به همت بنیاد سینمایی فارابی و به منظور ثبت و تبدیل خاطرات و تجربه‌های کادر درمان از روزهای درگیری با کرونا برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با پانا درباره این رویداد، اهداف و رویکردهای آن گفت: «هنوز خاطرات دلهره‌آور موجودی کوچک که نظم زندگی‌مان را به هم زده بود، از خاطر نبرده‌ایم؛ ویروسی چموش که ندانسته‌های بشر نسبت به ماهیت و عملکردش بسیار بود. از سویی برای مردم عادی زدن ماسک برای ساعت‌های طولانی، ضد عفونی دست‌ها، سطوح و حتی بسته‌بندی مواد غذایی خریداری شده کلافه‌کننده بود و از سویی دیگر مواجه مستقیم کادر سلامت با بیمارانی که تست پی‌سی‌آر مثبت‌شان مهر بستری آن‌ها در مراکز درمانی محسوب می‌شد، روحیه‌ای خاص را می‌طلبید.»

وی افزود: «کمبود امکانات و نیروی انسانی داوطلب و هزاران چالش نفس‌گیر مردم جهان را به یک مبارزه نابرابر دعوت کرده بود؛ مبارزه با یک دشمن نامرئی کوچک!»

این مجری سیما و کارشناس حوزه سلامت عنوان کرد: «شکر به درگاه حق که حالا در پایان همه‌گیری کووید ۱۹ فرصتی پیش آمده تا با بهره گیری از تجارب ارزشمند استادان دانشگاه در حوزه سلامت و سینما اتفاقی مهم و به یاد ماندنی رقم بخورد. با توجه به فیلمنامه‌هایی که به بنیاد سینمایی فارابی ارائه شده بود، نیاز به برگزاری چنین رویدادی برای تقویت این ایده‌ها وجود داشت. تاکنون بسیاری از خاطرات کادر درمان و تیم‌های جهادی مغفول واقع مانده و حالا به موجب ارتباط مؤثر بین جامعه سلامت و سینماگران، انتقال تجارب و خاطرات کادر درمان و دستاوردهای نظام سلامت به منظور الهام‌بخشی در جهت تولید آثار فاخر سینماگران خواهد شد.»

شاهین فر درباره سازوکار فعالیت رویداد «سینما سلامت» توضیح داد: «ارسال طرح‌های یک صفحه‌ای و منتورینگ طرح‌های منتخب توسط استادان مجرب حوزه سلامت و سینما بخشی از فعالیت‌های رویداد «سینماسلامت» است. ایده یا طرح‌های یک صفحه‌ای توسط هیأت انتخاب بسته به نوع تخصصی که دارند به داوری اولیه آثار می‌نشینند. طرح‌های منتخب برای مرحله‌ بعد به منتورها با بضاعت علمی مناسب معرفی خواهند شد. دوستان نویسنده می‌توانند از علم و تجربه استادان و کادر مجرب درمان برای هرچه بهتر شدن کیفیت محتوایی ایده‌ها بهره ببرند و با راهنمایی سینماگران طرح هفت صفحه‌ای خود را ارائه کنند.»

وی ادامه داد: «در دو روز برگزاری این رویداد به طرح‌های راه یافته به این مرحله اجازه پرزنت یا ارائه طرح به شکل دلخواه نویسنده داده خواهد شد. تیم داوری حاضر متشکل از کادر سلامت و سینما به بررسی طرح‌ها خواهند پرداخت. اهدای جوایز برتر بنیاد سینمایی فارابی به سه طرح برگزیده عقد قرارداد جهت نگارش فیلمنامه خواهد بود. سایر طرح‌های برگزیده که به این مرحله از برگزاری رویداد رسیده‌اند، نیز هم جوایزی دریافت خواهند کرد.»

دبیر اجرایی سینماسلامت همچنین خاطر نشان کرد: «در پایان برگزاری این رویداد انتظار داریم ایده و طرح‌هایی ارائه شود که مبتنی بر آن بتوان فیلنامه‌های سینمایی قابل قبولی نوشته شود. حضور دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بهره‌گیری از استادان به نام حوزه درمان و راهبری روند اجرایی رویداد توسط بنیاد سینمایی فارابی اتفاق خوب و مبارکی را رقم خواهد زد. همراهی آقای دکتر علی گنجعلی‌خان در کسوت دبیر علمی رویداد و آقای مصطفی نظری‌زاده به عنوان دبیر هنری و طراح ایده باعث افتخار است.»

یادآور می شود، دبیرخانه رویداد «سینماسلامت» مهلت ارسال طرح یک صفحه‌ای به این رویداد را تا ۵ دی ماه جاری تمدید کرد. این رویداد اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ به همت بنیاد سینمایی فارابی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

سینماسلامت با موضوع کرونا و دستاوردهای نظام پزشکی کشور در مهار این اپیدمی محورهایی از جمله مواجهه علمی و عملی با کرونا (دستاوردهای علمی و تخصصی مانند تولید واکسن، تولید تجهیزات پزشکی مرتبط با درمان کرونا، کرونا و قرنطینه، تربیت متخصصان و تداوم آموزش پزشکی و…)؛ خدمات ارائه شده توسط کادر درمان (کووید ۱۹ و مادرانگی، ارتباط والدین کادر درمان و فرزندان در کرونا)؛ نمایش قدرت پزشکی و جایگاه مطلوب ایران در منطقه (نقش بانوان متخصص، محدودیت پیوند اعضا در همه‌گیری کرونا، درمان ناباروری در کرونا) و همچنین فعالیت‌های مردمی و جهادی در حوزه سلامت (بازنمایی فعالیت‌های جهادی و بسیج مردمی در کمک به کادر در زمان کرونا) را دربرمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار