سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با پانا:

مجهول ترین دربی تاریخ را پیش رو داریم

بازیکنان بدون تماشاگر استرس کمتری دارند/کی روش ۸ سال قبل نشان داد، چیزی برای گفتن ندارد/فوتبال ما نیاز به تغییر نسل دارد

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است بازی پرسپولیس و استقلال مجهول ترین دربی تاریخ خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۳۲۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مجهول ترین دربی تاریخ را پیش رو داریم

مهدی جابری - سیدمهدی سید صالحی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به در پیش بودن دربی تهران اظهار داشت:«فاصله‌ای که در لیگ برتر بین بازی‌ها افتاده و با توجه به حساسیت خود دربی، بدون شک نیمه اول جذابی نخواهیم داشت. کما اینکه همیشه حساسیت‌های این بازی باعث افت کیفیت گروه‌ها می‌شد، حالا هم این وقفه باعث شده گروه‌ها از شرایط بازی رسمی به دور باشند. البته که دربی بازی‌ای است که اصلاً کاری به شرایط گروه‌ها و جایگاه جدولی ندارد و فارغ از اینکه کدام تیم بالا و پائین است، همیشه جذابیت آن پابرجاست.»

وی افزود: «فکر می‌کنم به خاطر جام جهانی کمی حساسیت این بازی بین هواداران کم شده ولی قبلاً هفته‌ها قبل کری خوانی می‌کردند و نگاهشان خیلی تیزبین بود. بااین‌حال معتقدم چون برای اولین بار است که بعد از وقفه‌ای طولانی قرار است، بلافاصله دربی برگزار شود، مجهول‌ترین بازی تاریخ این دو تیم خواهد بود. هر دو تیم درست است بازی‌های دوستانه خوبی داشتند اما شرایط بازی رسمی فرق می‌کند. باید ببینیم دو تیم چه برنامه‌ای دارند و واقعاً ازلحاظ روحی روانی و آمادگی کدام تیم توانسته بهتر باشد.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «اگر ابتدای بازی هر تیمی گل بزند، شک نکنید جذابیت بیشتر خواهد بود. بااین‌حال از الان نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد. البته این اولین دربی ساپینتو است و او تجربه‌ای ندارد. برعکس یحیی چندین دربی را تجربه کرده است. هر دو تیم شانس خوبی برای بردن دارند اما هافبک‌های پرسپولیس باتجربه‌تر هستند. اگر استقلال بخواهد سیستم ۴۳۳ بازی کند، بدون شک به دردسر می‌افتد چون آن وسط سروش، صادقی و سرلک خیلی تجربه‌دارند و از فضای پشت دفاع استقلال با پاس‌های بلند استفاده خواهند کرد.»

سیدمهدی سید صالحی گفت: «فوتبال با تماشاگر جذابیت دارد. البته که اگر تماشاگر نباشد، استرس بازیکنان داخل زمین کمتر است و راحت‌تر فوتبال بازی می‌کنند. بااین‌حال امیدوارم هرچه زودتر لیگ ما هم با تماشاگر برگزار شود تا شاید کیفیت و جذابیت بیشتری شاهد باشیم.»

وی با اشاره به عملکرد ایران در جام جهانی، تأکید کرد: «اگر فلش بکی به عقب بزنیم، تیم ما به‌عنوان اولین تیم راهی جام جهانی شد. درحالی‌که باید فدراسیون تمام تلاشش را برای تدارکات این تیم می‌کرد، دنبال درگیری و حواشی بودند. ما اگر با اسکوچیچ به جام جهانی می‌رفتیم، بدون شک بهتر نتیجه می‌گرفتیم. بالاخره او با تیم ۲ سال کارکرده بود و بهتر می‌شناخت. قبلاً کی روش در ۸ سال نشان داده بود که عملکرد بازیکنان مهم نیست و اصلاً اهمیت ندارد آن‌ها در باشگاه بازی می‌کنند یا نه. چشمی و رضاییان ۲ سال در تیم ملی نبودند اما با آمدن کی روش به جام جهانی رفتند. خیلی از انتخاب‌ها بر اساس شایستگی نبود. ما از پرتغال و اسپانیا مساوی گرفتیم، اینجا جشن گرفتند. اما کره و ژاپن این تیم‌ها را بردند. این نشان می‌دهد آن‌ها با برنامه پیش می‌روند.»

سیدمهدی سید صالحی گفت: «تیم ملی ما نیاز به پوست‌اندازی اساسی دارد. ما با هر مربی دیگری می‌رفتیم، بهتر از این نتیجه می‌گرفتیم. با مربی ایرانی شانس صعود داشتیم. اگر قرار است مربی خارجی بیاوریم، باید کسی باشد که انگیزه و تفکر جدیدی داشته باشد. بتواند شاکله تیم را عوض کند. سهمیه آسیا هم که برای جام جهانی بعدی ۸ تیم شده و از آلان باید فدراسیون برای آن برنامه‌ریزی کند. کی روش به درد فوتبال ما نمی‌خورد و تاریخ‌مصرفش گذشته است. اگر قرار است مربی ایرانی هم بیاوریم باید ۴ سال به او زمان بدهیم تا تیمش را بسازد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار