جلسه هم‌اندیشی راهکارهاری ترویج اندیشه‌های تربیتی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد

تهران (پانا) - در نشست هم‌اندیشی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، معاونین و مدیران مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) چگونگی نشر افکار و اندیشه‌های بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی تشریح و تبیین شد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هم‌اندیشی راهکارهاری ترویج اندیشه‌های تربیتی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این جلسه تعدادی از مدیران کل و مسئولان سازمان پژوهش نیز حضور داشتند که به اهمیت ایجاد شناخت درباره آرمان‌های تمدنی بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخته شد. در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکترعلی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، نکاتی را درباره ژرفای فلسفی و تربیتی متبلور در وجود نورانی حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت.

وی تأکید کرد ایجاد شناخت جامع از سیره علمی و عملی امام راحل برای نسل جدید باید در اولویت قرار گیرد تا نسل آینده‌ساز کشور با افق تمدنی ایشان آشنا شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش شخصیت ستودنی و بی‌بدیل امام راحل را غیر قابل وصف دانست و گفت: همه ما در ایران اسلامی مدیون ایشان هستیم و از این جهت آنچه شایسته جایگاه رفیع معمار کبیر انقلاب اسلامی می‌باشد، صورت نگرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان پژوهش در این خصوص و لزوم بازطراحی آنها، اولین ظرفیت را کتاب‌های درسی دانست و افزود: این ظرفیت نیازمند ظرافت‌های خاص و همکاری‌های مشترک درباره تحلیل هنری و محتوایی کاملا ًمشهود است.

دکتر لطیفی رمزینه‌های سریع پاسخ در کتاب‌های درسی را دومین ظرفیت برشمرد که زمینه بسیار خوبی برای نشر آثار و اندیشه‌های حضرت امام (ره) می‌باشد و لازم است با مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق اقدام مؤثری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه متون مرتبط با حضرت امام خمینی (ره) را می‌توان بر دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم‌بندی کرد، گفت: این بخش هم یک ظرفیت مهم است چراکه بسیاری موارد را می‌توان به‌صورت غیرمستقیم انتقال داد و نیاز به ورود مستقیم نیست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: مجلات و جشنواره‌های رشد دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌تواند جهت‌دهی مطلوبی برای معرفی و تبیین آثار حضرت امام(ره) صورت پذیرد.

تبادل افکار و نظرات بخش پایانی این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار