وزیر آموزش و پرورش:

جذب و تربیت نیروی انسانی ، احیای امور تربیتی و تغییر محتوا برنامه‌های درسی، راهبردهای جدید وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) -وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان لرستان این استان را دیار فقاهت ، شجاعت و شهادت عنوان کرد و  گفت مردم لرستان به صداقت ، صفا و مهمان نوازی  در همه جای ایران زبان زد عام و خاص هستند .

کد مطلب: ۱۳۳۱۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
جذب و تربیت نیروی انسانی ، احیای امور تربیتی و تغییر محتوا برنامه‌های درسی، راهبردهای جدید وزارت آموزش و پرورش است

یوسف نوری با تسلیت به کناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: شخصیت فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی بی‌نظیر است که سرشار از نور عبادت است.

وی به تلاش‌های استعمار و غرب برای انحراف در آموزش دانامحور و دانش پایه به آموزش حافظه محور و بی‌پایه اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تمام دسیسه‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌ها دانش‌آموزان ما در فناوری‌های جدید در قله‌های رفیع هستند و لازم است دستاوردهای آنان به خوبی بیان شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به دانش‌آموزان فرصت تحقیق و پژوهش بیشتر داده شود و آنان را باید به این سمت سوق داد، عنوان کرد: اگر زمینه و بستر را برای دانش‌آموزان ایرانی فراهم کنیم و به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم ، از نظر علمی مهارنشدنی هستند و استعدادهای آنها شکوفا می‌شود .

نوری مردمی‌سازی آموزش و پرورش را مهم دانست و گفت: باید از ظرفیت خانواده‌ها در کنار دانش آموزان به بهترین نحو با همگرایی و هم‌افزایی در راستای تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور استفاده کنیم .

وزیر آموزش و پرورش توجه به دانشگاه فرهنگیان را برای تبدیل به یک دانشگاه جامع تعلیم و تربیت مهم دانست و افزود : در سال اخیر مشکل کمبود فضای این دانشگاه را با اختصاص ۴۰۰ هزار متر مربع ملک در سراسر کشور تا حدودی رفع کردیم و هم اکنون به دنبال تغییر محتوای آموزشی برای تربیت معلمان، متناسب با نیاز امروز جامعه هستیم و در این راستا گزینش را جدی‌تر از گذشته دنبال می‌کنیم و فارغ التحصیلان این دانشگاه برای ورود به شغل معلمی باید ۶ مهارت مهم را فرا بگیرند .

وی در ادامه تصریح کرد: درباره جذب اساتید و هیات علمی دانشگاه فرهنگیان نیز تاکنون یک هزار و سیصد نفر را جذب کرده‌ایم که از این تعداد هزار نفر از دکتر معلم‌های آموزش و پرورش بوده‌اند که تجربه خوبی هم در این حوزه دارند .

او حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان پیشرفت، مراکز علمی، صنعتی و تخصصی و یا حضور نخبگان و فرهیختگان را در مدارس برای تعامل و هم‌افزایی با مدرسه و دانش‌آموزان مهم عنوان کرد و بیان کرد : باید از این فرصت‌ها برای آموزش و تربیت دانش آموزان به نحو احسن استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جلسه آینده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اختصاص به موضوع آموزش و پرورش دارد افزود : جذب و تربیت نیروی انسانی، احیای امور تربیتی و تغییر در محتوا برنامه‌های درسی از مهمترین اولویت‌هایی است که به آن پرداخته خواهد شد.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: دولت در این شرایط حساس اقتصادی و تحریم‌ها توجه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته و علاوه بر اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان در سفرهای استانی بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان‌ها اختصاص داده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار