معاون وزیر آموزش و پرورش:

در مسیر تحقق و تمدن نوین اسلامی مهم‌ترین موضوع، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است

مشهد(پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت در مسیر تحقق و تمدن نوین اسلامی آنچه مهم و ضروری است، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است که این حضور در سنین پایین در هنرستان‌ها انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۱۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
در مسیر تحقق و تمدن نوین اسلامی مهم‌ترین موضوع، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است

محمد مهدی کاظمی، معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم نخستین جشنواره الگوهای برتر تدریس مبتنی بر شایستگی بر دروس کارگاهی، گفت: در مسیر تحقق و تمدن نوین اسلامی آنچه مهم و ضروری است، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است که این تربیت در سنین پایین در هنرستان‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، حرکت به سوی آموزش‌های کاربردی است که بخش عمده این آموزش‌های اثرگذار از طریق مهارت آموزی اتفاق می افتد. ما در راستای توسعه این آموزش‌ها به عنوان اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش، گام موثری برمی‌داریم و برای حمایت از این حرفه‌ها، نیازمند قوانینی هستیم که مشوق هایی برای صاحبان سرمایه، واحد‌های تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی و اصناف در حوزه آموزش‌های فنی حرفه ای در ایجاد هنرستان‌ها سرمایه گذاری شود که این موضوع با توجه به برنامه هفتم پیش روی توسعه و در قانون برنامه، کمک بسزایی به این عرصه خواهد کرد.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی در محیط واقعی کار، ضمن کیفیت آموزش مطلوب‌تر می‌تواند زمینه اشتغال پذیری هنرجویان را نیز فراهم کند. آموزش‌های فنی حرفه ای و توسعه هنرستان را به عنوان اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش قرار دادیم که اولین گام در مسیر توسعه کمی است و در گام‌های بعدی، توسعه کیفی این آموزش‌ها و ارتقای کیفیت بخشی بر آموزش‌های فنی و حرفه ای است که باعث می شود اقتصاد و چرخه اشتغال کشور بهتر پیش برود و ما را به کیفیت مطلوب تر برساند.

وی در پایان عنوان کرد: بهبود روش‌ها و شیوه‌های نوین تدریس، با رویکرد بهره‌مندی از تکنولوژی آموزشی و مشارکت فعال هنرجویان با استفاده از فناوری اطلاعات، موجب ارتقای فرآیند یاددهی و یادگیری می‌شود. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تنوع محیط‌های یادگیری مورد تاکید قرار گرفته است و ما با برگزاری این جشنواره تصمیم داشتیم یک حرکت نمادین و الهام بخش در جهت توسعه و شایستگی‌های فنی و حرفه ای با بهره‌گیری از روش‌های خلاق زمینه رشد و بروز استعداد‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری هنرجویان در کارگاه باشیم.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار