رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل خبر داد:

موفقیت آمیز بودن درمان ۲۷۰۰ زوج نابارور در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اعلام کرد در ۱۰ سال اخیر درمان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده نابارور در استان موفقیت‌آمیز بوده است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت آمیز بودن درمان ۲۷۰۰ زوج نابارور در استان اردبیل

مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اظهار کرد: تمام خدمات درمانی در بخش ناباروری جهاد دانشگاهی استان با هدف دسترسی عموم مردم تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مرکز تمام روش‌های درمانی برای کمک به رفع مشکل نازایی زوجین به‌کار گرفته می‌شود، افزود: از زمان راه‌اندازی دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان بیش از یک هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف از استان جمع‌آوری و برای ذخیره به شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان جهاد دانشگاهی در تهران ارسال شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ضمن اشاره به بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل با تاکید بر گردشگری سلامت به همت جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: این طرح با کارفرمایی میراث فرهنگی و استانداری به این نهاد واگذار شده تا به عنوان یک سند بالادستی برای توسعه همه جانبه استان در بخش گردشگری تهیه و تدوین شود.

اوچی اردبیلی از تولید محصولات دارویی بر پایه گیاهان دارویی در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد و گفت: ۲ محصول این مرکز با اخذ کد اخلاق پزشکی و انجام مرحله کارآزمایی بالینی به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

وی با بیان اینکه فاز اول پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته به همت جهادگران استان اردبیل آغاز شده است، تصریح کرد: به منظور فروش محصولات این خط تولید با شرکت‌های حفاری صنعت و نفت رایزنی‌ شده که برخی از شرکت ها برای خرید محصولات اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ظرفیت تولید پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته جهاد دانشگاهی استان را ۵۰۰ تن و نیاز کشور به این محصول را چهار هزار تن ذکر کرد و گفت: در تلاش هستیم ظرفیت این خط تولید را به ۲ هزار تن در سال افزایش دهیم که در این صورت برای ۳۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

اسماعیل چمنی ،رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم جهاد دانشگاهی را نهادی مردمی و انقلابی در حوزه علم، فناوری و فرهنگ دانست و گفت: در جهاد دانشگاهی بیشترین فعالیت‌ها با کمترین امکانات انجام می‌گیرد.

وی هدف از ایجاد جهاد دانشگاهی را ایجاد پلی میان دانشگاه و صنعت عنوان کرد وافزود:جهاد دانشگاهی اردبیل با فعالیت‌های فاخر خود در مسیر اصلی پیشرفت قرار دارد.

به گفته رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه محقق اردبیلی آماده همکاری همه‌جانبه علمی، پژوهشی و فرهنگی با جهاد دانشگاهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار