مراجعه ۶ هزار زوج به مرکز درمان ناباروری قفقاز در اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیر پژوهشی جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد پارسال ۶ هزار زوج به مرکز درمان ناباروری قفقاز در اردبیل مراجعه کرده اند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه ۶ هزار زوج به مرکز درمان ناباروری قفقاز در اردبیل

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل، صغری جوادی، مدیر پژوهشی جهاد دانشگاهی استان گفت: پارسال ۶ هزار زوج به مرکز درمان ناباروری قفقاز مراجعه و از این تعداد هزار و ۱۲۸ زوج در قالب طرح حمایت مالی از زوجین، ۱۸ زوج با طرح حمایتی بیمه برکت و ۲۴ زوج با تسهیلات ادارات کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی تحت درمان قرار گرفتند.

او اظهارکرد: کادر درمانی این مرکز با جذب یک فلوشیپ زنان و زایمان، یک نفر دوره تکمیلی لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی و یک نفر دوره تکمیلی رادیولوژی ناباروری تکمیل شده است.

مدیر پژوهشی جهاد دانشگاهی استان افزود: همچنین در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای تهیه تجهیزات موردنیاز و تکمیل کادر پزشکی و پیراپزشکی مرکز انجام گرفته است.

جوادی با بیان اینکه با احداث مجتمع سلامت، جهاد دانشگاهی استان ضمن توسعه فعالیت‌های درمان ناباروری خود به حوزه سلول درمانی و پیشگیری و درمان بیماری سرطان ورود خواهد کرد، گفت: امیدواریم با مساعدت مسوولان کشوری و استانی شاهد تسریع در اجرای این طرح در زمین یک هزار و ۳۰۰ مترمربعی واگذار شده در شهر اردبیل باشیم.

او همچنین ایجاد پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته صنعتی را از طرح‌های اولویت‌دار جهاددانشگاهی استان ذکر کرد و افزود: تامین تجهیزات این واحد صنعتی با همکاری پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران در حال اتمام است و بزودی شاهد آغاز به کار آن خواهیم بود.

مدیر پژوهشی جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه این نهاد با راه‌اندازی این واحد نیمه‌صنعتی و تولید نشاسته صنعتی بخشی از نیاز کشور به این محصول وارداتی را تامین و به اقتصاد استان کمک خواهد کرد، گفت: ساخت پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته پلیمری در قالب طرح فناورانه با حمایت دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی و استانداری اردبیل و با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران اجرا خواهد شد.

جوادی واگذاری اجرای بازنگری طرح جامع گردشگری استان به جهاد دانشگاهی اردبیل را نشانه اعتماد مسوولان استان به توانمندی و تجارب این نهاد دانست و اضافه کرد: مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری واحد اردبیل مرکزی به روز و کارآمد، با زیر حوزه‌های برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای، طراحی شهری، برنامه‌ریزی روستایی و معماری است که با بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی خود به عنوان اتاق فکر، نقش رابط میان صنعت، نهاد‌ها و دانشگاه را بر عهده دارد.

او همچنین از اجرای بیش از ۱۰۰ طرح پژوهشی و تحقیقاتی در جهاددانشگاهی استان اردبیل خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار