مدیر آموزش وپرورش منطقه کهریزک:

اختلال یادگیری به طور مستقیم بر توانایی یادگیری و فرآیند تحصیل کودک اثر می‌گذارد

کهریزک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه کهریزک گفت اختلال یادگیری به طور مستقیم بر توانایی یادگیری و فرآیند تحصیل کودک اثر می‌گذارد و روند تحصیلی او را با مشکل مواجه می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اختلال یادگیری به طور مستقیم بر توانایی یادگیری و فرآیند تحصیل کودک اثر می‌گذارد

اختتامیه دوره های آموزشی نیروهای جدیدالورود مراکز مشکلات ویژه یادگیری و رفتاری شهرستان های استان تهران، با حضور مرتضی علیخانی، رئیس اداره استثنایی اداره کل شهرستان های استان تهران و مدیران مراکز اختلالات و یادگیری استان، در سالن شهید ابراهیم هادی منطقه کهریزک برگزار شد.

علی اصفهانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه کهریزک در این برنامه گفت: اختلال یادگیری به طور مستقیم بر توانایی یادگیری و فرآیند تحصیل کودک اثر می‌گذارد و روند تحصیلی او را با مشکل مواجه می‌کند. توانایی همه افراد در زندگی به یک اندازه نیست و سطح درک و یادگیری هر کسی با دیگری متفاوت است؛ بعضی از انسان‌ها در یادگیری یک موضوع خاص مانند ریاضی توانمندتر هستند و بعضی دیگر در موضوعاتی مثل ادبیات توانایی دارند.

وی ادامه داد: تفاوت در سطح و میزان توانمندی‌ها در میان افراد مختلف بسیار طبیعی است. اما مواردی هم وجود دارد که فرد برخلاف هوش بالای خود، در بخشی از یادگیری‌ها دچار مشکل می‌شود و از درک برخی مسائل و موضوعات ناتوان است.

مدیر آموزش وپرورش منطقه کهریزک اظهار کرد: اختلال یادگیری یکی از انواع اختلالات روانشناختی است که به میزان بیشتری در کودکان دیده می‌شود. در این صورت می‌بینیم که یک کودک، اگرچه نسبت به همسالان خود از هوش بیشتری برخوردار است، اما در بخش‌های گوناگون یادگیری مشکل دارد و نمی‌تواند آنطور که دیگران می‌آموزند، روند یادگیری را طی کند.

خبرنگار : علی رجبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار