پاک‌فطرت در گفت‌وگو با پانا:

بودجه وزارت آموزش و پرورش باید ارتقا یابد

سرانه بودجه یک دانش‌آموز در یک سال بسیار کمتر از سرانه بودجه یک زندانی است و این می‌تواند باعث آسیب‌پذیری شود

تهران (پانا) - نماینده مردم شیراز در مجلس گفت متاسفانه دولت و مجلس در این سال‌ها کمترین توجه را به آموزش و پرورش داشته‌اند؛ بودجه وزارت آموزش و پرورش باید ارتقا یابد و توجه بیشتری به معلمان، مدارس و فضاهای فرهنگی صورت گیرد تا از ضربه‌های دشمن جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بودجه وزارت آموزش و پرورش باید ارتقا یابد

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «ضدانقلاب، مدارس و آموزش و پرورش را هدف قرار داده است و دلیل آن نیز این است که متاسفانه دولت، مجلس و حاکمیت در این سال‌ها کمترین توجه را به آموزش و پرورش داشته و کمترین بودجه را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.»

وی افزود: «سرانه بودجه یک دانش آموز در یک سال بسیار کمتر از سرانه بودجه یک زندانی است و این نشان‌دهنده این است که آموزش و پرورش آسیب‌پذیر است و دشمن نیز از این آسیب‌پذیری سواستفاده می‌کند و به نظام ضربه وارد می‌کند. بر همین اساس بودجه وزارت آموزش و پرورش باید ارتقا یابد و توجه بیشتری به معلمان، مدارس و فضاهای فرهنگی شود تا از این ضربه‌ها جلوگیری شود.»

این نماینده مجلس بیان کرد: «در بحث پرورش ما عملکرد ضعیفی داشتیم؛ پرورش فکری باید موجب افزایش عرق ملی دانش آموزان شود. معلم باید الگو بوده و عملکرد درست داشته باشد، راستگو و میهن‌پرست باشد تا دانش آموز نیز با تناقض مواجه نشود و به راحتی تحت تاثیر صحبت‌های دشمن قرار نگیرند.»

فضای مجازی نباید محدود شود اما باید بر آن نظارت شود

وی ضمن اشاره به توسعه فضای مجازی نیز گفت: «در تمام دنیا فضای مجازی مانند کشور ما، رها و آزاد نیست. یعنی برای کودک، نوجوان و جوان زیر 18 سال فضای مجازی کنترل می‌شود اما متاسفانه در کشور ما فضای مجازی برای تمامی سنین رها است و هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند. امروز یک نوجوان 15 ساله به راحتی به همه چیز دسترسی دارد. بنابراین این ولنگاری می‌تواند مخرب باشد. نباید فضای مجازی را محدود کرد اما باید بر آن نظارت شود و براساس نیاز کودک، نوجوان و جوان خوراک برای آنها تامین کرد و در کنار فضای مجازی نیز باید فضاهای تفریحی نیز برای جوانان ایجاد کنیم.»

پاک فطرت در پایان خاطرنشان کرد: «اگر نوجوان و جوان فضاهای تفریحی و ورزشی متنوع در اختیار داشته باشد، کمتر سرگرم فضای مجازی می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار