علمی:مربی و معاونین پرورشی نگهبان فطرت پاک دانش آموزان هستند

تبریز(پانا)- گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی باحضور مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ تبریز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
علمی:مربی و معاونین پرورشی نگهبان فطرت پاک دانش آموزان  هستند

طاهر علمی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق آذربایجان شرقی، گفت: در دی ماه سختی هایی بر ایران گذشت. شهدایی که ایران عزیز را داغدار کردند.شهادت سردار سلیمانی که عزت ایران بودند، بزرگترین غم تاریخ اسلام و ایران بوده است.

وی در ادامه افزود: پیام ایام فاطمیه پیروی از ولایت است.باید این ایام را به روزهای عاشورایی تبدیل کنیم تا نشان دهیم ظلم و ستم همچنان شعله می کشد.اگر ما که انسانهای معتقد به ۱۴ معصوم و شیعه هستیم، دقت نکنیم این شعله خاموش نمی شود.

علمی ادامه داد: ما مربیان پرورشی با ایمان ، رفتار و کردار نیک باید نجات بخش دانش آموزانی باشیم که مارا باور دارند.مربیان و معاونین پرورشی نگهبان فطرت پاک دانش آموزان امروزی هستند که در جامعه هزاران دام برای آنان پهن شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان افزود: مجموعه ی آموزشی تحت تعلیم آموزش و پرورش است و به عنوان بزرگترین رسانه باید دانش آموزان را تربیت کرده و به هدف خود برسانیم.اکنون فضاها و ابزارهای پرورشی در دست ماست.

وی ادامه داد: در این راستا باید به برنامه های دهه فجر دقت کنیم تا جبران زحمات مردم در نگاه داشت انقلاب باشد.ظرفیتهای بالای انقلاب اسلامی، این فرصت را به ما می دهد که تهدید ها را به فرصت تبدیل بکنیم.یکی از مهم ترین و بهترین فرصت ها بزرگداشت دهه فجر است تا آرمان های انقلاب اسلامی را برای نسلهای آینده تامین کنیم.

علمی خاطر نشان کرد: دستاوردهای انقلاب در قالبهای هنری باید به مردم رسانده شود و باید با عظمت برگزار شود.این جشن ها باید مانند اعیاد مذهبی و ملی باشکوه برگزار شود.

وی تاکید کرد: ۳۰۰ برنامه منتخب کمیته فرهنگیان و دانش آموزان چکیده برنامه های مهم مناطق و نواحی در دهه فجر است.عدم افراط در بیان دستاورد های انقلاب و عدم بزرگنمایی کارها و بیان واقعی عملکردها را رعایت کنیم.

طاهر علمی گفت: گریز از نگاه های جناحی را که یکی از دستاورد های مهم انقلاب و تلاش های پس از انقلاب است نباید فراموش کنیم.

وی افزود: حفظ روحیه ی انقلابی و استمرار برنامه های انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد.مسئولیت پذیری نسلهای بعدی با ارتقا نوع دوستی و مشارکت جویی و پایبندی به انقلاب محقق خواهد شد.

علمی ادامه داد: همین که در آموزش و پرورش احیا کننده کارهایی که انجام می دهیم باشیم وظیفه ی خود را انجام داده ایم. دانش آموزان را اگر به انقلاب پایبند کنیم نقش خود را ایفا کرده ایم.

طاهر علمی در آخر گفت: مخاطب شناسی برای اجرای برنامه ها بسیار مهم است برنامه هارا به تناسب سن دانش آموزان تنظیم کنید و در برنامه ها، نوآوری وجود داشته باشد.سپردن برنامه ها به دانش آموزان و دیدن نو آوری و ابتکار عمل در آنها مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار