کارشناس مسئول مشاوره آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری:

همیاران مشاور، حلقه ارتباطی میان دانش‌آموزان و مشاوران در مدارس هستند

شهرری (پانا) - کارشناس مسئول مشاوره آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری، همیاران مشاور را حلقه ارتباطی میان دانش‌آموزان و مشاوران در مدارس برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
همیاران مشاور، حلقه ارتباطی میان دانش‌آموزان و مشاوران در مدارس هستند

سارا نیک‌خواه، کارشناس مسئول مشاوره ناحیه دو شهرری در جلسه کارشناس مشاوران منطقه، خصوصیات یک مشاور خوب را رازداری و از مهم‌ترین ویژگی‌های همیار مشاوران دانست و اظهار کرد: همیار مشاوران باید بتوانند با مخاطبان خود ارتباط دوستانه و نزدیک داشته باشند، به آنها خوب و با دقت گوش دهند، از نتیجه‌گیری‌های سریع بپرهیزند و به‌ عنوان حلقه ارتباط بین مشاوران و دانش‌آموزان‌، نقش اجتماعی بسیار مهم و کارآمد داشته باشند.

وی ادامه داد: همیار مشاوران، در انتقال مشکلات و حرف‌های دل دانش‌آموزان و چاره‌جویی برای آن، نقش اساسی دارند، مشاوران مدارس با کمک همیاران خود در تربیت و پرورش نسلی کارآمد و موفق، می‌توانند مؤثر واقع شوند؛ چرا که دانش‌آموزان بیشتر تمایل دارند با همسالان خود مشکلات خود را عنوان و برای آن راه‌ حل پیدا کنند.

نیک‌خواه در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید برنامه‌ها و راه‌کارهای جدید، برای توانمندی همیار مشاوران در نظر گرفته شود و امید است با توکل به خداوند و همیاری و همکاری تمام دست‌اندرکاران حوزه آموزش و پرورش، شاهد توفیق و سربلندی نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی‌مان باشیم.

در این جلسه کارشناس مشاور منطقه وظایف و مسئولیت های همیار مشاوران را تشریح کردند و از همیاران مشاور موفق سال گذشته توسط حسینی کارشناس مشاوره اداره کل شهرستان های استان تهران و کارشناس مشاوره منطقه تقدیر شد.

در انتها نفیسه حجتی نژاد مدرس و مشاور مرکز مشاوره ،همیاران را با اصولی همچون همدلی و رازداری آشنا کرد.

خبرنگار: مائده رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار