رئیس سنجش و ارزشیابی نهضت سواد آموزی ناحیه دو شهرری:

شناسایی و جذب حداکثری بی‌سوادان، وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است

شهرری (پانا) - رئیس سنجش و ارزشیابی نهضت سواد آموزی ناحیه دو شهرری، شناسایی و جذب حداکثر بی‌سوادان را وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۱۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی و جذب حداکثری بی‌سوادان، وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است

معصومه یوسفی، رئیس سنجش و ارزشیابی نهضت سوادآموزی ناحیه دو شهرری، ضمن تقدیر از فعالیت های شهرداری منطقه 20 نسبت به جذب کم سوادان، گفت: تلاش‌های قابل توجهی در زمینه رفع بی‌سوادی انجام شده و شاهد افزایش نرخ باسوادی در ناحیه هستیم، اما یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سوادآموزی، شناسایی افراد بی‌سواد است چرا که هنوز افرادی در گروه هدف هستند که به دلایلی از تحصیل محروم شده‌اند.

وی یکی از شاخص‌های ارزیابی آموزش‌ و پرورش را انسداد مبادی بی‌سوادی عنوان کرد و افزود: اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری در عرصه سواد آموزی موفق عمل کرده و رشد نرخ سواد دراین ناحیه در مقایسه با سنوات گذشته چشمگیر است اما هنوز تا جایگاه قابل قبول فاصله داریم.

وی اضافه کرد: سوادآموزی آن‌قدر مهم است که بعد از گذشت یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند و در آن زمان مردم زیادی به‌ویژه در مناطق روستایی از نعمت سواد محروم بودند اما به‌ مرور، سوادآموزی توسعه پیدا کرد و مراکز یادگیری محلی شکل گرفت.

در ادامه مهدی مالمیر، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 تهران با بیان اینکه در جوامع گوناگون، سواد آموختن به عنوان حق اساسی و لازمه پیشرفت انسان شناخته شده است، گفت: هر انسان اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال، باید از فرصت‌های آموزشی برخوردار باشد و این نیاز، هم توانایی بر خواندن و نوشتن را در برمی‌گیرد و هم عامل رشد و توسعه در ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

وی افزود: سوادآموزی یکی از مهمترین مسائل آموزش و پرورش محسوب می شود که برای ریشه‌کنی و رفع معضل بی سوادی باید از تمام ظرفیت ها و توانمندی‌ها برخوردار شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 تهران تصریح کرد: کشور ما نیز با توجه به اهمیتی که برای امور آموزشی و فرهنگی قائل است، برنامه های گسترده ای برای مبارزه با بی سوادی به انجام رسانده و امیدواریم با تلاش گسترده و همگانی مردم و مسئولان شاهد رفع هر چه زود تر معضل بی‌سوادی در جامعه باشیم.

خبرنگار: فاطمه نائینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار