امام جمعه قرچک:

در زمینه پرداخت زکات برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی لازم است

قرچک (پانا) - امام جمعه قرچک، امر زکات را از فرایضی که تامین کننده نیاز انسان است، دانست و پرداختن به این امر برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی لازم دارد چرا که پرداخت‌کننده زکات از ثواب بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۲۹۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
در زمینه پرداخت زکات برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی لازم است

حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی در جلسه شورای زکات شهرستان قرچک اظهار داشت: از فرایضی که تامین کننده نیاز انسان است امر زکات است و از ارزش بسیار زیادی برخوردار است؛ اهمیت به این امر نیز میتواند بسیار مهم برشمرده شود چرا که در پرداخت کننده زکات از ثواب بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به پرداخت زکات در شهرستان قرچک اشاره کرد و افزود: در شهرستان قرچک یکی از مشکلات این است که زکات واجب نداریم، منتهی از پرداخت های زکات مستحبی برخورداریم، باید در این بخش علی‌رغم شناسایی افراد در پرداخت این فریضه واجب، تلاش در راستای پرداخت زکات صورت گیرد.

امام جمعه قرچک در ادامه گفت: محدوده شهرستان قرچک بصورتی است که کشاورزانی نداریم که به شکل قابل توجهی زکات پرداخت کنند، ولی میتوانیم با اقداماتی که توسط مسئولین ادارات مخصوصا رییس جهاد کشاورزی در این راستا انجام شود شاهد رشد پرداختی های زکات باشیم.

اسماعیلی در ادامه بیان داشت: زکات حق الهی است که خروجی آن تامین نیاز مختلف در جهاد مختلف برای مثال بهداشت و درمان، محیط زیست، فعالیت های علمی و عمرانی و… خرج شود و در دست مردم عزیز قرار گرفته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال های قبل جلساتی گرفته می شد، مسئولین امر قول هایی دادند منتهی عملی نشد، ولی با حضور مسئولین جهادی و انقلابی امیدواریم اهمیت به این امر داده شود.

ه قرچک رییس شورای زکات شهرستان قرچک در پایان به اهمیت کارهای فرهنگی در این راستا اشاره داشت و گفت: همه کار ها قوت و ضعف آن بر میگردد به فرهنگ سازی ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اداره تبلیغات اسلامی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات که می بایست توجه ویژه شود.

دانش آموز خبرنگار: مائده بهزاد مهربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار