۲۵ هزار تن غلات اوکراین وارد شرق آفریقا شد

تهران (پانا) - اولین محموله ۲۵ هزار تنی غلات به عنوان بخشی از ابتکار اوکراین برای تامین نیاز کشورهای نیازمند روز دوشنبه برای تحویل به کشور همسایه اتیوپی در بحبوحه بدترین خشکسالی منطقه در دهه های اخیر وارد جیبوتی شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ هزار تن غلات اوکراین وارد شرق آفریقا شد

به گزارش ایرنا از رویترز، سفارت اوکراین در اتیوپی تأیید کرد که محموله ۲۵ هزار تنی غلات از اوکراین جدا از تلاش برنامه جهانی غذای سازمان ملل است که محموله های غلات بشردوستانه از اوکراین را تامین مالی کرده است.

بر اساس بیانیه سفارت اوکراین، کشتی دوم با ۳۰ هزار تن گندم هفته آینده عازم اتیوپی خواهد شد، در حالی که کشتی سوم در حال بارگیری با ۲۵ هزار تن گندم به مقصد سومالی است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ماه گذشته ابتکار عمل خود با هدف کمک به کشورهایی که بیشترین آسیب را از بحران غذایی دیده اند، اعلام کرد.

اوکراین همچنین اعلام کرده است که قصد دارد بیش از ۶۰ کشتی به اتیوپی، سودان، سودان جنوبی، سومالی، کنگو، کنیا، یمن و دیگر کشورها بفرستد.

میلیون ها نفر در اتیوپی، سومالی و کنیا به دلیل خشکسالی پس از پنجمین فصل بارندگی ناموفق متوالی گرسنه هستند، در حالی که درگیری ها در اتیوپی و سومالی بحران را بدتر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار