مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

شورای سوادآموزی اصلی‌ترین مرجع برنامه‌ریزی برای ریشه‌کنی بی سوادی است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان البرز عنوان کرد جایگاه شورای سوادآموزی به عنوان اصلی‌ترین مرجع برنامه‌ریزی، برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان دارای اهمیت است.

کد مطلب: ۱۳۲۸۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
شورای سوادآموزی اصلی‌ترین مرجع برنامه‌ریزی برای ریشه‌کنی بی سوادی است

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان البرز با حضور علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، محمد فرهادی، مشاور عالی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، غلامرضا بروجی مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان، مرتضی ولی پورمعاون سیاسی، امنیتی استاندار استان البرز، علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش، و مدیران دستگاه ها و نهادهای ذیربط در محل اداره کل آموزش و پرورش استان ، مدیران و روسای ادارات سوادآموزی نواحی و شهرستان ها برگزار شد.

در ابتدا علی حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش و دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان ضمن تبریک هفته بسیج و فرا رسیدن ولادت حضرت زینب(س) خیرمقدم به میهمانان و تشکر از استاندار و معاون وی و ابراز خرسندی از حضوراعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی استان البرز، با توجه به اهمیت سوادآموزی و همکاری دستگاه های اجرایی برای ارتقاء سطح سواد استان مطالبی را ارائه کردند.

وی جایگاه شورای سوادآموزی را به عنوان اصلی ترین مرجع برنامه ریزی، راهبری، پشتیبانی و نظارت بر نحوه اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی در استان حائز اهمیت دانسته و نقش دستگاه‌های اجرایی، نهادها و تشکل های غیردولتی را در شناسایی گروه هدف، حمایت و مشارکت در ارائه خدمات سوادآموزی به کم سوادان و بی‌سوادان بزرگسال به عنوان یک ضرورت مهم مورد توجه قرار داد.

در ادامه رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گزارشی از فعالیت های جاری و عملکرد سوادآموزی در سال 1401 بیان کرد و سپس از وضعیت مطلوب و موجود برگزاری شورای پشتیبانی سوادآموزی مناطق و شهرستان ها از ابتدای سال جاری تا این تاریخ گزارشی ارائه کرد وخواستار همکاری و مشارکت بیشتر فرمانداران در برگزاری این شورا شد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از نقش مشارکت دستگاه های عضو شورا در زمینه های متعدد از جمله برگزاری نشست، انعقاد تفاهم نامه، معرفی افراد متقاضی در امر سوادآموزی، معرفی افراد بی سواد و کم سواد، مشارکت در طرح های پژوهشی و ... تاکید کردند و با توجه به مشکلات شناسایی افراد بی سواد و کم سواد در استان و لزوم تحقق ماموریت های محوله در این خصوص، همکاری دستگاه ها و اعضا در این زمینه بسیار راهگشا دانست.

عسگرپور با تاکید بر این مطلب که سازمان نهضت سوادآموزی جهت پیشبرد اهداف و ماموریت های خود با رویکرد مردمی بودن و احیای فرهنگ نهضتی عمل کردن در امر سوادآموزی در نظر دارد، باشگاه خیرین سوادیار را با بهره گیری از ظرفیت عظیم مردمی، خیری و جهادی و انجام تکلیف ریشه کنی بی سوادی در کشور دایر کند.

در ادامه معاون سوادآموزی استان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی و ایجاد کارگروه شناسایی بازماندگان ازتحصیل توسط معاونت سوادآموزی استان با هدف رفع محرومیت و برقراری نصیب برابر از امکانات آموزش و پرورش با اولویت محلات کم برخوردار، برنامه ریزی جهت شناسایی ، آموزش و بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش را یک جریان مردمی و نهضتی وهم نوا دانست.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص ارائه خدمات سوادآموزی و کیفیت بخشی و توسعه کمی به اجرای آن را بیان کردند.

سپس علیرضا عبدی، معاون وزیر و ریئس سازمان سوادآموزی بیان کرد: برای بستن پرونده افراد بی سواد در استان ها از جمله البرز نیاز به شناسایی افراد بی سواد و حمایت دستگاه های استانی به منظور زیرپوشش بردن افراد بی سواد در کلاس های سوادآموزی داریم.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش بزهکاری در جامعه و همچنین هدایت افراد به سوی سوادهای دیگر بویژه سواد عاطفی و مجازی لازم است افراد بی سواد جامعه از دوره فراگیری سواد خواندن و نوشتن عبور کنند.

عبدی تصریح کرد: برای اجرای این برنامه، همراهی فرمانداران، بخشداران و دهیاران را در استان ها از جمله البرز می طلبد.

رئیس سازمان سوادآموزی یادآوری کرد: باید به سرعت سواد خواندن و نوشتن را به سرانجام برسانیم و به آموزش سایر سوادها که افراد یک جامعه به آن نیاز دارند بپردازیم. برای نقطه یابی بی سوادی در استان ها، به صورت آزمایشی از استان البرز شروع می کنیم که باید همه پای کار باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار