عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

توضیح درباره ایجاد «تعاونی مسکن محلات» در پایتخت

رفع مشکل تاریخی ملک‌آباد در منطقه ۲۰ شهرداری تهران در دست انجام است

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درخصوص ایجاد تعاونی مسکن محلات گفت همه چارچوب‌های قانونی برای ایجاد تعاونی‌های مسکن باید رعایت شود.

کد مطلب: ۱۳۲۷۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیح درباره ایجاد «تعاونی مسکن محلات» در پایتخت

جعفر شربیانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص ایجاد تعاونی مسکن محلات که به تازگی در تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری و وزارت تعاون پیش‌بینی شده است، گفت:‌ «مشارکت دادن شهروندان و مردمی کردن ساخت‌وساز در شهر تهران ممکن است بخشی از معضلات و مشکلات این حوزه را حل کند اما باید همه جوانب آن سنجیده شود زیرا موضوع بسیار ظریفی است.»

وی ادامه داد:‌ «مردمی کردن به این معنا نیست که پروتکل‌ها مکانیزم‌ها، اصول‌ها و چارچوب‌ها چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ ساختاری رعایت نشود. الگوی تقریبا موفقی به نام مسکن مهر داریم که می‌توان از نقاط مثبت و قوت آن در محلات شهر تهران استفاده کرد تا کمی از معضل مسکن در شهر تهران مرتفع شود. امیدوارم این تفاهم‌نامه هم در همین راستا باشد.»

شربیانی با تاکید بر اینکه باید همه چارچوب‌های قانونی در ایجاد تعاونی‌های مسکن رعایت شود، گفت:‌ «نظارت صفر تا صد در هر مرحله حتی در تشکیل تعاونی‌ها و افرادی که در این تعاونی‌ها عضو می‌شوند، باید رعایت شود. اگر یک کار قانونی در چارچوب قانون و همه ضوابط انجام شود قطعا اتفاق خوبی می‌افتد.»

این عضو شورای شهر تهران همچنین درخصوص راهکار مدیریت شهری برای حل چالش برخی محلات منطقه 20 که زیر کابل‌های برق فشار قوی زندگی می‌کردند، گفت:‌ «این معضل یک معضل 40، 50 ساله است. دو راهکار در این بخش داشتیم. یک راهکار این بود که این 200 تا 300 پلاک را جابه‌جا کنیم و به مکان دیگر منتقل کنیم و یک راه این بود که مسیر خط فشار قوی را عوض کنیم.»

وی ادامه داد: «با تمهیداتی که شهرداری پیش‌بینی کرد و همراهی اداره کل برق استان تهران، تصمیم بر این شد که شهرداری، زمین را در مجاورت منطقه بدهد و کارهای فنی آن را اداره برق انجام دهد و مسیر فشار قوی را از محله ملک‌آباد که سال هاست به بیماری‌های مختلف و مرگ دچار هستند، حل شود. کارها و جلسات مرتبا انجام می‌شود و نماینده مجلس آقای یزدی‌خواه هم پیگیر کار است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار