مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

100 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه استان زنجان زیر کِشت گیاه گلرنگ می‌رود

زنجان (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان رویکرد سازمان را تغییر از اجاره‌داری به محوریت تولید، فناوری و ارتقای بهره‌وری بیان کرد و از زیر کِشت رفتن 100 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه این استان برای کاشت گیاه گلرنگ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
100 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه استان زنجان زیر کِشت گیاه گلرنگ می‌رود

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان مطلب فوق افزود: با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و آورده 500 میلیون تومانی، 100 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه در سطح استان زنجان زیر کِشت گیاه گلرنگ می‌رود.

وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان و ادارات تابعه شهرستانی با استفاده از محور قرار دادن ارتقای بهره‌وری، رویکرد تولیدمحور و ارتقای درآمد را در پیش گرفته‌اند که ناشی از رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در سطوح عالی است.

حجت‌الاسلام کرمی اظهار کرد: هدف کلی ما افزایش درآمد موقوفات با استفاده از دانش روز و به‌کارگیری متخصصان امر در هر رشته است که در نهایت باید منجر به ارتقای بهره‌وری شود.

وی خاطرنشان کرد: کِشت گیاه گلرنگ پس از تحقیق و بررسی به‌عنوان کشت نمونه در نظر گرفته شد که در صورت تامین اهداف برنامه‌ریزی‌شده، برنامه ارتقای سطح زیر کشت را مد نظر قرار داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با توجه به استفاده‌ها و محصولات جانبی مختلف این گیاه از جمله فروش بذر، روغن‌کِشی، صنایع غذایی، صنایع شیمایی و رنگسازی، درآمد این گیاه منحصر به یک مورد نیست.

وی افزود: در این کشت انتظار داریم آورده بخش خصوصی در یک دوره 6 ماهه به‌طور کامل از محل فروش محصول برگشت، داده شده و علاوه بر آن سود قابل قبولی نیز متناسب با میزان سرمایه‌گذاری، نصیب سرمایه‌گذار و موقوفات زیر کشت شود.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه هرگونه درآمد و سود حاصل از محل موقوفات در اسرع وقت به حساب مخصوص همان موقوفه در «سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه» سازمان اوقاف و امور خیریه واریز می‌شود، ابراز کرد: این درآمدها در مرحله بعد با نظارت مراجع بالادستی سازمان از جمله اداره تحقیق و اداره بازرسی، صَرف نیّات ذکر شده واقف در وقف‌نامه می‌شود.

وی با بیان اینکه درآمد کلی اوقاف در سال گذشته بالغ بر 40 میلیارد تومان بود که نسبت به سال ماقبل آن 100 درصد ارتقا یافت، خاطرنشان کرد: از این مقدار 24 میلیارد تومان صَرف اجرای نیّات واقفین از جمله کمک‌ها و مساعدت‌های مختلف به اقشار و خانواده‌های کم‌درآمد، دانش‌آموزان و دانشجویان، دارو و درمان، اهدای سبد کالا و کمک‌های نقدی و برگزاری عزاداری و اطعام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) شد.

حجت‌الاسلام کرمی ادامه داد: مابقی درآمدها نیز صَرف هزینه‌های حفظ و نگهداری موقوفات و بقاع متبرکه و هزینه‌های جاری آن‌ها شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار