معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

دانش‌آموزان‌ رکن اصلی و اساسی‌ پیشرفت کشور هستند

سمنان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه موثرترین و مهم‌ترین حوزه برای پیشرفت کشور، آموزش و پرورش و رکن اصلی آن دانش‌آموز است، گفت نسل دهه ۸۰ و ۹۰، هوش سرشاری داشته و تحلیل‌های درستی از وضعیت موجود ارائه می‌دهند که باید مورد استفاده قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان‌ رکن اصلی و اساسی‌ پیشرفت کشور هستند

احمد ریواده، در نشست یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان سمنان با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، به همراه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق استان و اعضای هیأت رئیسه مجلس یازدهم در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان، خاطرنشان کرد: مجلس دانش‌آموزی ظرفیتی است که خودباوری را به افراد می‎آموزد و آنان را برای ساخت آینده‌ای بهتر مهیا می کند.

وی در خصوص اهمیت این نقش در دانش آموزان افزود: دانش‌آموزان در سن نوجوانی با تمرین مشارکت اجتماعی و انتخاب نمایندگان خود در مجلس دانش‌آموزی و استفاده از این ظرفیت، دموکراسی را تمرین می‌کنند و منتخبین دانش‌آموزان نیز با ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه دانش‌آموزی، مدیریت بخش‌های مختلف را تمرین می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با عنوان این مطلب که ایجاد حس خودباوری در افراد و به ویژه نوجوانان، نیازمند همکاری تمامی ارکان جامعه از خانواده تا متولیان دستگاه‌ها و نهادهاست، اظهار کرد: فعالیت‌های اجتماعی در راستای توسعه و افزایش توانمندی‌ها و ظرفیت اجتماعی دانش‌آموزان، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به طوری که آنان را از نگاه فردگرایانه دور و توجه آنان را به جمع گرایی و توجه به نیازهای اجتماع سوق می‌دهد.

ریواده با بیان اینکه مهم‌ترین‌ و موثرترین‌ امر در جهاد تبیین، بیان بهره مندی از امیدهای آینده ایران و دانش آموزان فعالی است که محورهای حوزه پیشرفت را بلد هستند، افزود: موثرترین ابزار اعتمادسازی، عملگرایی است که باید تصمیمات خوب اتخاذ شده را به مرحله عمل و اجرا برسانیم. ناامیدسازی،‌ مهمترین‌ مولفه و شاخصه بارز ایران ستیزی است که امروز در دستور کار دشمنان نظام قرار دارد.

وی با عنوان این مطلب که ما باید همواره به یاد شهدا بوده و در عرصه جهاد تبیین، پیام شهدا را انتقال دهیم، تصریح کرد: عامل اصلی اتفاقات اخیر، آمریکا و جبهه سلطه است که در تلاش برای تجزیه سازی ایران اسلامی هستند و به فرموده مقام معظم رهبری، تضعیف ایران قوی هدف دشمنان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: نیاز به نشاط اجتماعی، امروز در تمامی عرصه ها و حوزه های زندگی مورد توجه است که باید اجرایی شود و در این مسیر نیز ضرورت دارد از محل مشارکت های اجتماعی به بهترین شکل ممکن بهره برد.

ریواده اظهار کرد: تمرین پیشرفت در سطح‌ مدارس باید به صورت ویژه مورد توجه و تاکید قرار داشته و اجرایی شود و از مشارکت حداکثری دانش آموزان نیز می توان در پیشبرد هرچه بهتر این امر بهره برد. تقویت مهارت‌های زندگی و مواردی که مورد نیاز دانش آموزان ما برای قوی بودن است، مورد توجه آموزش و پرورش قرار داشته و در برنامه های آموزشی گنجانده شود.

دانش آموز خبرنگاران: بهار عرب عامری، محمد امین شجری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار