چالش‌های سواد رسانه‌ در سومین هم‌اندیشی فعالان این حوزه بررسی می‌شود

تهران (پانا) - معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری سومین نشست ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور در ۲۹ آبان ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
چالش‌های سواد رسانه‌ در سومین هم‌اندیشی فعالان این حوزه بررسی می‌شود

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید پورابوالقاسم با اشاره به جزئیات و تشریح روند برگزاری سومین نشست ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور، که به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: این نشست تخصصی به هم‌اندیشی، تبادل نظر، ارایه تجربیات و ایده‌های نوآورانه و خلاقانه و بررسی چالش‌ها و ارایه راه‌حل‌های حوزه سواد رسانه‌ای اختصاص دارد.

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهمترین هدف نشست‌های ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور را «استفاده از نظرات، دیدگاه‌ها، تجربیات و ایده‌های نو فعالان حوزه سواد رسانه‌ای در بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و متخصصان این حوزه برای حل مشکلات و چالش‌های سواد رسانه‌ای در کشور و ارایه راهکار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش دامنه فعالیت‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای این وزارتخانه» عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس مصوبات و ابلاغیه‌های مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی، متولی اصلی توسعه سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی در کشور است، خاطرنشان کرد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از همه فعالان سواد رسانه‌ای در کشور دعوت می‌کند تا ایده‌ها و آثار خود را به دبیرخانه این نشست از طریق سامانه اینترنتی به آدرس milconf.ir ارسال کنند.

در این نشست علاوه بر سخنرانی حجت الاسلام حامد ملامیرزایی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شماری از متخصصان و کارشناسان و اساتید حوزه سواد رسانه ای و ... نیز به ایراد سخن خواهند پرداخت.

براساس اعلام روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای نیز دی ماه امسال با موضوع اخبار جعلی، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود. بر اساس برآوردها بیش از ۵۰ هزار کنشگر سواد رسانه‌ای شامل «مربیان و معلمان درس سواد رسانه‌ای دبیرستان‌های کشور، کارشناسان سواد رسانه‌ای بخش‌های فرهنگی، اجرایی، دانشگاهی و رسانه‌ای کشور، نویسندگان، انتشاراتی‌ها، روزنامه‌نگاران، مدرسان، استادان و مولفان سواد رسانه‌ای، تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی مرتبط با سواد رسانه‌ای و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و مدنی مرتبط با فعالیت‌های سواد رسانه‌ای» در کشور فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار