کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کاشان:

طرح 313 طرح تحکیم هویت ملی و اسلامی دانش‌آموزان است

کاشان (پانا) - کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کاشان گفت هویت‌بخشی ملی می‌تواند با شخصیت‌بخشی در روح نوجوانان جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد. اگر دانش‌آموز ایرانی بداند گذشته او چیست و چه هویت تاریخی، جغرافیایی و دینی دارد و اکنون باید چه جایگاهی داشته باشد، خودش بهترین مقاومت در مقابل هرگونه آسیب و باعث بیشترین پیشرفت خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۲۴۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح 313 طرح تحکیم هویت ملی و اسلامی دانش‌آموزان است

علی قاسمی، کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کاشان در گفت‌وگو با پانا گفت: «اوایل انقلاب، امام خمینی (ره) دانش‌آموزی را رهبر نامید و کشور به شهید فهمیده‌ها افتخار کرد و امروز که جلوتر آمدیم به علی لندی‌ها رسیدیم. این ملت و حتی دشمنان ملت و انقلاب هر روز شاهد رشادت‌ها و افتخارآفرینی‌ها و حضور پررنگ دانش‌آموزان این سرزمین در همه صحنه‌ها هستند و به همین جهت دشمنان این بار آنان را هدف گرفته‌اند.»

وی افزود: «حضور در مراسم‌های مذهبی، هیات‌ها، محافل قرآنی، مباحث مهدویت و تقریبا حضور پررنگ در همه امور مذهبی و ملی همگی از شاخصه‌های این قشر است. امروز دشمن به این نقطه قوت پی برده، بنابرین ما نباید از این قشر غفلت کنیم.»

قاسمی خاطرنشان کرد: «طرح ۳۱۳ که توسط سازمان دانش‌آموزی اجرا می‌شود به هویت دانش‌آموزان می‌پردازد. هویتی که آینده آن‌ها و جامعه را می‌سازد. جامعه ای که می‌تواند زمینه‌ساز ظهور باشد.»

وی افزود: «با توجه به اینکه معرفی مشاهیر و بزرگان ایران و اسلام از برنامه‌های این طرح است، این هویت‌بخشی ملی می‌تواند با شخصیت بخشی در روح نوجوانان جلوی بسیاری آسیب‌های اجتماعی را بگیرد. اگر دانش‌آموز ایرانی بداند گذشته او چیست و چه هویت تاریخی، جغرافیایی و دینی دارد و اکنون باید چه جایگاهی داشته باشد، خودش بهترین مقاومت در مقابل هرگونه آسیب و باعث بیشترین پیشرفت خواهد بود.»

قاسمی تاکید کرد: «با این طرح و طرح‌های دیگر دانش‌آموزی می‌توان به این افتخارها افزود و به آن‌ها در راه پیشبرد اسلام و انقلاب جهت داد و نقشه دشمن را از بین برد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار