مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد:

تحول در نظام آموزشی به دست مدیران مدارس است

مشهد(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد گفت: در جامعه ای که به دنبال اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد تحول هستیم، نیازمند مدیر متحول هستیم. با توجه به تغییرات عصر جدید، اگر مدیران دید تحولی نداشته باشند، سیستم آموزش و پرورش نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای نسل جدید باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تحول در نظام آموزشی به دست مدیران مدارس است

اولین نشست سراسری مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه۶ مشهد در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه۶، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

رمضانعلی مسعودی نژاد مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد در این نشست گفت: « تحول در نظام آموزشی به دست مدیران مدارس است. یکی از دغدغه های آموزش و پرورش، ایجاد تحول در آموزش و پرورش است.»

وی ادامه داد:« تحول در کشورما، سابقه بسیار بلند مدتی دارد و همه‌ی کارشناسان نظام تعلیم و تربیت به دنبال ایجاد تحول و هماهنگی آن با شرایط روز و اصول و مبانی آن نظام حاکم هستند تا بتوانند نظام آموزشی را پیش ببرند و شرایط پیشرفت جامعه خود را با تکنولوژی و پیشرفت جهانی هماهنگ کنند.»

مسعودی نژاد بیان کرد:« مدیریت همه‌ ما برای ادامه کار و بروز بودن، نیازمند آموزش است. در جامعه ای که به دنبال اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد تحول هستیم، نیازمند مدیر متحول هستیم. با توجه به تغییرات عصر جدید، اگر مدیران دید تحولی نداشته باشند، موجب جلو افتادن دانش آموزان از مدیران می‌شود و سیستم آموزش و پرورش نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای نسل جدید باشد.»

محمدتقی فخریان، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:« تنها خواسته‌ای که رهبر معظم انقلاب از آموزش و پرورش در کشور دارد، اجرایی کردن سند تحول بنیادین به عنوان یه ماموریت ویژه است؛ در نتیجه لازم است که به کار اصلی خود بپردازیم و با وجود حواشی ها، کار اصلی خود را فراموش نکنیم.»

وی افزود:« مدیریت مدرسه، مهم ترین اتفاق در آموزش و پرورش برای تحول می‌باشد‌. مدرسه، به عنوان سلول بنیادین و تشکیلات سازمانی، شکل دهنده پیکره تحول در آموزش و پرورش است.اگر مجموعه مدرسه و مدیریت آن، به صورت متوازن و متعادل حرکت کند، می‌تواند این پیکره را به درستی شکل دهد.»

فخریان در پایان گفت: « اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، وظیفه اصلی هر فرد در مجموعه آموزش و پرورش است که این فرد مهم را مدیر مدرسه دانسته‌ایم. اگر شما مدیران، ماموریت اصلی خود را اجرایی شدن سند تحول بنیادین بر اساس رهنمود رهبری بدانید، می‌توانید مسیر را به درستی پیش بروید. مدیران محترم مدارس، شما در حوزه مدیریتی خود باید آن حوزه و مسیری که می‌تواند یاری کننده شما باشد را شناسایی کنید.»

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار