یک مسئول در اداره کل اوقاف استان زنجان:

11 معدن استان زنجان در اراضی موقوفه قرار دارد

زنجان (پانا) - رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد 11 معدن این استان در اراضی موقوفه قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
11 معدن استان زنجان در اراضی موقوفه قرار دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، سید جعفر سید حسینی در جلسه تعیین تکلیف معادن واقع در اراضی موقوفه شهرستان ابهر گفت: زنجان در پیگیری حقوقی و فنی وضعیت معادن واقع در اراضی موقوفه، جزء استان‌های پیشتاز کشور است و ۱۱ معدن استان در اراضی موقوفه واقع هستند.

وی اظهار کرد: 11 معدن استان زنجان در اراضی موقوفه واقع شده که از این تعداد 7 معدن در شهرستان ابهر و 3 معدن در شهرستان خدابنده و یک معدن هم در شهرستان ماهنشان واقع شده است.

سیدحسینی با بیان اینکه وجود این تعداد معادن واقع در اراضی موقوفه در سال‌های اخیر مشخص شده است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که میزان حق و حقوق موقوفه در این معادن را به‌صورت کاملاً کارشناسی‌شده و از طریق مراجع قانونی و رسمی، مشخص کردده و در آینده نزدیک اجرا کنیم.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بی‌شک واقفین خیراندیشی که سال‌ها پیش ازخودگذشتگی کرده و این اراضی ارزشمند را که مِلک مطلق آنان بوده به خاطر نیت‌های والایی که برای خدمت به مردم و جامعه خود داشتند، وقف نموده‌اند و اکنون چشم‌انتظار اجرای نیات خود از قبیل مساعدت به نیازمندان، تامین دارو و درمان بیماران، کمک به ایتام و دانش‌آموزان و طلاب کم‌درآمد یا برگزاری مجالس تبلیغ و ترویج دین یا عزاداری امام حسین(ع) هستند.

وی ابراز کرد: به لطف خدا در بحث پیگیری حقوقی و فنی وضعیت معادن واقع در اراضی موقوفه، جزء استان‌های پیشتاز در کشور هستیم و تعامل خوبی با بهره‌برداران معادن داریم تا امور از طریق مجاری قانونی حل و فصل شده و طرفین به حقوق عادلانه خود بر اساس قانون دست یابند.

سیدحسینی با بیان اینکه اوقاف به عنوان سازمان متولی موقوفات در مرحله اول موظف است که وقفیات را حفظ و حراست کرده و از تغییر و تبدیل آن جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: اوقاف موظف است در مرحله دوم، مقدمات قانونی مورد نیاز برای اجرای نیات واقفین را فراهم آورد.

سیدحسینی افزود: در نهایت باید موقوفات را به درآمد شایسته مطابق با وضعیت و موقعیت هر موقوفه برسانیم تا این درآمد، صَرف اجرای نیات واقفین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار