امام جمعه شهرستان قدس؛

‌تشکل سازمان دانش‌آموزی، بهترین بستر برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

تهران (پانا) - امام جمعه شهرستان قدس و عضو شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی، در نشست فصلی اعضای شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد سازمان دانش‌آموزی، این تشکل را بهترین بستر برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
‌تشکل سازمان دانش‌آموزی، بهترین بستر برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

نشست فصلی اعضای شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران با حضور حسین عبادتی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس و عضو شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سعید دهنوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، علی جوادی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران در محل اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، به ضرورت اشاعه فرهنگ کتابخوانی در منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که باید در سازمان دانش‌آموزی مورد توجه قرار گیرد، ترویج کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان است؛ به طوری که سازمان دانش‌آموزی باید در کنار سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی و تعالی‌بخش خود، توجه زیادی به انس دانش‌‌آموزان با کتاب داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به فواید ترویج کتابخوانی در جامعه افزود: اگر دیدگاه یک فرد موثر در جامعه به واسطه مطالعه یک کتاب تغییر کند، آن فرد می‌تواند در تغییر آینده و سرنوشت یک نسل و یا حتی جهان موثر باشد.

جوکار یکی از نیازهای جامعه و نظام اسلامی را تربیت کادر انقلابی و توانمند دانست و در بیان رسالت مهم سازمان دانش‌آموزی گفت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان دانش‌آموزی، کادرسازی و تربیت نیروی کارآمد برای آینده نظام اسلامی و ولایی است؛ حضور دانش‌آموزان قدیمی شما در این دستگاه به عنوان کادر جدید، بیانگر آن است که سازمان دانش‌آموزی توانسته در این امر موفق عمل کند.

عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از عملکرد تشکل سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: من معتقدم بهترین بستر برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، تشکل سازمان دانش‌آموزی است که روند فعالیت‌های آن باید با برنامه‌ریزی، توسعه و گسترش پیدا کند.

وی از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت سازمان دانش‌آموزی استقبال کرد و در بیان اهمیت برگزاری این اردوها گفت: اردوهایی که با عنوان راهیان پیشرفت از سوی سازمان دانش‌آموزی در حال برگزاری است، می‌تواند در انتقال مفاهیم، امیدبخشی، تببین و روشنگری برای دانش‌آموزان بسیار موثر باشد.

جوکار در پایان ضمن تاکید بر دانش‌آموز محور شدن تمامی فعالیت‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت، مواردی از قبیل استعدادیابی، نخبه‌پروری و هویت‌دهی به دانش‌آموزان را حائز اهمیت دانست و افزود: هدف ما تربیت نسل آینده‌‌ نظام اسلامی و یارگیری برای ظهور است‌.

خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار