مزایای داشتن مشغله ذهنی

تهران (پانا) - بعضی افراد فکر می‌کنند که مشغله ذهنی زیاد باعث کهولت مغز می‌شود در صورتی که اینطور نیست و مشغله‌های فکری باعث تقویت عملکرد مغز می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۰۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مزایای داشتن مشغله ذهنی

به گزارش نمناک، محققان بر روی 193 بیمار مبتلا به آلزایمر و 358 داوطلب سالم بین سنین 20 تا 60 سال، در مورد کارهای تفریحی‌شان تحقیق کرده اند. پرسشنامه های افراد مبتلا به آلزایمر توسط اطرافیان، به طور معمول همسر یا دوست نزدیک، پر شده بودند.

تحقیق شامل 26 فعالیت مختلف که به سه بخش تقسیم شده بودند، بود. فعالیت‌های بدنی، فعالیت‌هایی که برای گذراندن وقت انجام می‌شوند، مانند تماشای تلویزیون و فعالیت‌های ذهنی که می‌تواند از خواندن کتاب گرفته تا بازی کردن یا تعمیرات خانه باشد، متغیر است.

‌افراد سالم نسبت به افرادی که آلزایمر داشتند، در هر سه گروه فعالیت بیشتری داشتند.

آن‌ها همچنین زمان بیشتری را به فعالیت‌های ذهنی _ حدودا 12 ساعت بیشتر در ماه_ سپری کرده بودند. بیشترین فعالیتی که افراد مبتلا به آلزایمر انجام داده بودند، تماشای تلویزیون بوده است.

یک توضیح این است که عدم فعالیت در اواسط عمر می‌تواند یکی از مشخصه‌های بیماری آلزایمر باشد ولی محققان باور دارند که استفاده از ذهن و مشغولیت فکری می‌تواند از شما در برابر آلزایمر یا سایر مشکلات زوال عقلی محافظت کند. اگر این درست باشد، تاثیر شگرفی بر سلامت عموم دارد و کمپین‌های آینده ممکن است مردم را به خاموش کردن تلویزیون و روشن‌کردن مغزشان تشویق کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار