معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

منابع مورد نیاز طرح 313 برای تسهیل کار در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت دانش‌آموز، محور اصلی اجرای طرح ملی 313 بوده و لازمه اجرای طرح نیز این است که منابع مورد نیاز برای تسهیل در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد که این مهم نیازمند همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها است.

کد مطلب: ۱۳۱۹۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
منابع مورد نیاز طرح 313 برای تسهیل کار در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد

حسین میرزایی امروز در جلسه هماهنگی ستاد اجرایی کنگره ملی 313 که در سازمان دانش‌آموزی استان زنجان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نوجوان، دانش‌آموز و فرهنگی و همچنین شهدای حادثه تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ (ع) اظهار کرد: در آستانه مناسبت بزرگ 13 آبان، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرار داریم که همچون گذشته با تاسی از مسیر ولایت و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان خواهیم بود.

وی با اشاره به طرح ملی 313 که توسط سازمان دانش‌آموزی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در خصوص شناسایی و معرفی مفاخر، مشاهیر و چهره‌های الگو در سطح استان آنچنان که بایسته و شایسته اقدام نشده و جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد.

میرزایی با بیان اینکه این طرح به نام 313 متبرک شده که با محوریت سازمان دانش‌آموزی اجرا می‌شود، بیان کرد: هدف از اجرای طرح 313 این است که الگوهای قدیم و معاصر در حوزه‌های تربیتی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سایر عرصه‌ها به‌ویژه الگوهای تمدن‌ساز توسط دانش‌آموزان مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و معرفی شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: دانش‌آموز، محور اصلی اجرای این طرح بوده و لازمه اجرای طرح نیز این است که منابع مورد نیاز جهت تسهیل در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد که این مهم نیازمند همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها است.

وی گفت: بینش توحیدی، کرامت انسانی، علم و معرفت، عدالت‌گستری، استقامت، آزادی و پایداری، سبک زندگی و خدماتی که در عرصه‌های مختلف توسط این مفاخر ارائه شده، شاخص‌هایی است که با توجه به دستورالعمل باید مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی با بیان اینکه مفاخر و مشاهیر را در چند بخش می‌توان تقسیم کرد، یادآور شد: این بخش‌ها می‌تواند حوزه و علما، شهدا، علمی، هنری - فرهنگی - ادبی و ورزشی و... باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: از ظرفیت گروه‌های آموزشی و همچنین اساتید دانشگاهی نیز می‌توان به عنوان منابع بهره‌مند شد و حتی این موضوع در کلاس‌های درس نیز مطرح شود.

وی با بیان اینکه طرح 313 یک طرح اثرگذار است، خاطرنشان کرد: باور به این موضوع باید مورد تاکید قرار گیرد ضمن اینکه به جهت اهمیت موضوع در بخش آزاد مسابقات فرهنگی و هنری نیز آورده می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدطاها منصوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار