9 وزیر و عضو دولت این هفته به کمیسیون‌های مجلس می‌روند

تهران (پانا) - وزرای ارتباطات، ورزش، بهداشت، کشور، نیرو، دادگستری و رؤسای سازمان‌های امور اداری و استخدامی، انرژی اتمی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این هفته مهمان کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
9 وزیر و عضو دولت این هفته به کمیسیون‌های مجلس می‌روند

‌این وزیران و اعضای دولت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان یا ارائه گزارش درباره عملکرد دستگاه‌های خود در کمیسیون‌های صنایع و معادن، فرهنگی، بهداشت و درمان، اصل ۹۰، اقتصادی، امورداخلی، اجتماعی، و کشاورزی حاضر می‌شوند.

نمایندگان مجلس مطابق اصل ۸۸ قانون اساسی از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان و کشور در‌باره ادای وظایف و عملکرد قانونی این وزارتخانه‌ها در مجموع ۱۹ سوال کرده‌اند که از امروز (یکشنبه) تا سه‌شنبه در کمیسیون‌های مربوط مطرح و بررسی خواهد شد.

کمیسیون‌های تخصصی مربوط با حضور نمایندگان سوال‌کننده به بررسی این سوالات می‌پردازند و این وزرا براساس قانون اساسی و قانون آئین‌نامه داخلی مجلس موظف به پاسخگویی سوالات هستند.

چنانچه نماینده سوال‌کننده پاسخ‌های وزیر مربوط را قانع‌کننده تشخیص دهد سوال از دستورکار کمیسیون خارج می‌شود. درصورتی که نماینده، پاسخ را قانع‌کننده نداند سوال در صحن مجلس بررسی و پاسخ‌های وزیر به قضاوت نمایندگان مجلس گذاشته خواهد شد.

در ادامه حضور وزیران در کمیسیون‌های مجلس، دو کمیسیون تخصصی اقتصادی و امور داخلی هم برنامه‌های مغایرت احکام قوانین صنعت برق و امور محوله دادگستری را با حضور وزرای نیرو و دادگستری بررسی می‌کنند.

هچنین روسای سازمان‌های اموراداری و استخدامی، انرژی اتمی و بنیاد شهید و امور ایثارگران از آخرین برنامه‌ها و اقدامات مربوط به قوانین برنامه‌ای و بودجه‌ای به نمایندگان عضوکمیسیون‌های اجتماعی، صنایع و معادن و کشاورزی گزارش می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار