محمود امانی طهرانی خبر داد؛

تصویب ۴ زنگ ملی مدارس در شورای عالی ‌‌آموزش و پرورش

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش گفت چهار زنگ ملی در مدارس از جمله زنگ اول مهر، زنگ 13 آبان، زنگ دهه فجر و زنگ ملی زبان فارسی نواخته می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۸۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تصویب ۴ زنگ ملی مدارس در شورای عالی ‌‌آموزش و پرورش

به گزارش ایرنا، محمود امانی طهرانی درباره تعداد و چگونگی روند تصویب زنگ ملی در مدارس اظهار کرد: روند تصویب این گونه است که موضوع به یکی از کمسیون‌های شورای عالی آموزش و پرورش می‌رود و پس از مصوب شدن به شورای عالی می‌رسد.

وی با بیان اینکه از افزایش تعداد زنگ‌ها امساک داریم، افزود: رویدادها باید با دقت انجام شود، زنگ زبان فارسی اخیرا تصویب شد و نیاز بود که مصوب شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه اجرایی برگزاری رویدادهای این چنینی به عهده مدرسه و شورا است، براین اساس به جز مدرسه یا شورای عالی آموزش و پرورش کسی حق قانون گذاری ندارد.

امانی طهرانی ادامه داد: مدرسه و حاکمیت مدرسه قوی است و در این راستا هر نوع امر و نهی اختیارات نقطه دیگر را می گیرد.

«زنگ اول مهر» و شروع سال تحصیلی در جشن آغاز سال تحصیلی در مهر ، «زنگ روز دانش‌آموز» در روز ۱۳ آبان و همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و «زنگ آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی» در روز ۱۲ بهمن در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود.

همچنین در جلسه ۱۰۱۲ شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد که «زنگ ملی زبان و ادبیات فارسی» به منظور پاسداشت و ارج نهادن به زبان و ادبیات فارسی به زنگ‌های ملی افزوده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار