مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

یادواره شهدا 14 آبان در تمامی مدارس قم برگزار می‌شود

قم(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری یادواره شهدا روز 14 آبان به صورت همزمان در تمامی مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدا 14 آبان در تمامی مدارس قم برگزار می‌شود

علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری کنگره ملی شهدای قم اظهار کرد: یکی از مسائلی که می تواند در تربیت تمام ساحتی دانش آموزان موثر باشد، شناخت سیره و منش شهداست که اگر طبق فرموده رهبر معظم انقلاب به درستی روایتگری شود بهترین اثربخشی را نسبت به تربیت نسل امروز دارد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان قم این افتخار را دارد که حدود ۹۰۰ دانش آموز و ۱۰۰ معلم شهید دارد لذا بیشترین شهید در بین سایر دستگاه های دولتی متعلق به آموزش و پرورش است.
رحیمی افزود: تلاش می کنیم سیره و سبک زندگی و اهداف شهدا در مدارس ما ساری و جاری باشد و نیز بهترین کسانی که می توانند فرهنگ ایثار و شهادت را به خانواده ها و جامعه منتقل کنند، همین دانش آموزان هستند.
رحیمی با بیان این که در طول سال تحصیلی گذشته حدود ۷۰۰ یادواره شهید در مناطق و مدارس استان برگزار شده است، گفت: دانش آموزان در طول مدت برنامه ریزی شده برای برگزاری یادواره روی سیره و اخلاق شهدا، زندگینامه و خاطرات دوستان و همراهان شهدا تحقیق می کنند و مجموعه این تحقیق ها منتهی به برگزاری یادواره ها در مدارس می شود و همین خود یک فرآیند تربیتی است.
رحیمی یادآور شد: مشاهدات میدانی نشان می دهد دانش آموزان نسبت به آشنایی با شهدا و نوع زندگی و طبقه اجتماعی و تحصیلات آنان بسیار علاقه مند هستند.
وی با اشاره به این که شهدا الگوهای در دسترس برای دانش آموزان هستند، اضافه کرد: مهرماه هر سال مدارسی که به نام شهدا مزین شده با حضور خانواده همان شهید بازگشایی می شود و در بیشتر مدارس خانواده شهدا و ایثارگران زنگ مدرسه را به صدا در می آورند .
رحیمی با بیان این که آموزش و پرورش بهترین بستر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: دشمنان به دنبال این هستند که فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را از مردم بگیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر این که اقدامات متعددی را در راستای برگزاری کنگره شهدا در دست اقدام داریم، ابراز کرد: یکی از ابزار برگزاری یادواره شهدا روایتگری است و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تأکید فراوانی دارند و در همین راستا دانش آموزان و فرهنگیان هفت توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم را در سیره و گفتار و وصیت نامه شهدا پژوهش خواهند کرد.
رحیمی در ادامه گفت: همه کلاس های درس مدارس را به نام یک یا چند شهید نامگذاری کردیم و دانش آموزان پیرامون زندگینامه همین شهدا مطالعه و تحقیق می کنند.
وی ادامه داد: مفاهیم دروسی همچون ریاضی، جغرافیا، اجتماعی را می توانیم در گلزار شهدا آموزش دهیم به عنوان مثال آموزش اعداد کوچک و بزرگ را به دانش آموزان بر اساس سن شهدا داشته باشیم و این اقدام در سال جاری انجام خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان این که یکی از اهداف برگزاری یادواره شهدا هویت بخشی به دانش آموزان است، یادآور شد: ۱۴ آبان ماه یادواره شهدا در تمام مدارس با محوریت تولید محتوا توسط دانش آموزان برگزار می شود و نقطه قوت این یادواره ها مشارکت خود دانش آموزان و فرهنگیان در فرآیند اجرا و برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار