معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

مهم ترین عامل پیوند جهان اسلام قرآن کریم است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت های بسیار زیاد قرآن در زندگی، این کتاب الهی را مهم ترین عامل پیوند جهان اسلام دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۸۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین عامل پیوند جهان اسلام قرآن کریم است

طاهر علمی در جلسه هم اندیشی مدیران مراکز دارالقرآن های آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: مهم ترین عامل پیوند جهان اسلام قرآن کریم است چرا که پیوند دادن مسلمانان جهان به یکدیگر از طریق نماز، امر به معروف و نهی از منکر، روزه، زکات و جهاد و... انجام می‌گیرد و لذا برنامه خداوند با این کار ها نزدیکی مسلمانان به یکدیگر است.

وی ادامه داد: قرآن کتاب هدایت و تربیت است و لذا وقتی در قرآن از هدایت سخن می‌گوییم در واقع منظورمان تربیت هم است که در قرآن با کلمه هدایت می آید چرا که قرآن کتاب معرفت، حکمت، طریقت، اخلاق و شریعت است.

علمی افزود: خداوند ۲ وظیفه بسیار مهم به انسان داده که اولین وظیفه این است که قرآن را تحویل بگیریم و احترام بگذاریم و دومین مورد این است که با علم تنها عمل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: کار برای خدا چهار چیز ندارد که اولین انها ترس است یعنی اگر از ترس ها فرار کنید نمی‌توانید مسئولیت خود را انجام دهید، دومین مورد منت است یعنی کسانی که در راه خداوند از اموال خود می‌گذرند و منت نمی‌گذارند جایگاه و مقامشان در نزد خداوند محفوظ است.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به قرآن منت نمی‌گیرد ولذا انس و الفت با قرآن را تبلیغ کنید و منت نگذارید چرا که عمل به آموزه های قرآنی و دینی یکی از اهداف بسیار مهم و نهایی حضور قرآن است.

این مقام مسئول افزود: دارالقرآن ها بزرگ ترین جایگاه و مکان فعالیت های قرآنی در کشور و جهان هستند، اگر مدیران نتواند یک مربی خوب، باتجربه و متخصص را برای دارالقرآن انتخاب کنند در نتیجه نمی‌توانند نیروی قرآنی هم داشته باشند. دارالقرآن ها مردم نهاد هستند یعنی نقطه اتصال آنها به یکدیگر مردم است و لذا باید در تمام عرصه ها از مردم هم کمک بگیرند.

علمی گفت: سومین مورد پشیمانی است یعنی اینکه دارالقرآن ها را در بین مردم تبلیغ کنید که پشیمانی ندارد و آخرین مورد خستگی است یعنی نباید به عنوان مدیر دارالقرآن خسته شوید، اگر می‌خواهید مالک حقیقی چیزی شوید باید تلاش کنید چرا که محور وحدت تمامی موضوعات باید دارالقرآن ها باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با همکاری شما عزیزان در این راه نورانی دانش آموزان را به این راه پرنور جذب و دعوت کنیم تا قرآن در جای جای زندگی همه جریان داشته باشد.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار