رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان:

سازمان دانش‌آموزی، نهادی هویت‌ساز برای دانش‌آموزان

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، هویت‌یابی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان را گامی مثبت برای کمک به ارتقای سطح آگاهی ملی دانست و گفت برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان نهاد متولی تربیت اجتماعی در دانش‌آموزان، هویت‌ساز است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی، نهادی هویت‌ساز برای دانش‌آموزان

اسحاق اکبری در نشست شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی شهرستان سمنان، با بیان اینکه مهمترین اهداف در سازمان دانش آموزی، هویت‌یابی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: هویت‌بخشی به نسل جوان، یکی از اهدافی بوده که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرموده‌اند و در اسناد بالادستی بدان اشاره شده است، بنابراین یکی از دغدغه‌های کنونی، جامه عمل پوشاندن به این مهم است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط دانش آموزان با فضای مجازی طی دو سال قبل به جهت کرونا و آموزش مجازی بیشتر شده بود و این امر سبب شد تا مدیریت و مهندسی ذهن دانش آموزان را دیگران داشته باشند، افزود: برنامه های سازمان دانش آموزی، این امکان را به وجود می آورد تا دانش آموزان هویت گرفته و به سمت فضاهای دیگر نروند.

رئیس سازمان دانش‌ آموزی استان سمنان با عنوان این مطلب که مسئولیت پذیری و اجتماعی شدن رویکردی مهم در سازمان دانش آموزی است، تصریح کرد: این سازمان با بهره‌مندی از سه تشکل پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در راستای تحقق ماموریت‌ها و رسالت‌های خود با رویکرد تحولی و مأموریت محور می‌کوشد.

اردوهای دانش آموزی، فرصتی جهت نشاندن مفاهیم تربیتی در ذهن آینده سازان

اکبری در ادامه با بیان اینکه اردوی دانش آموزی، فرصتی ارزشمند جهت نشاندن مفاهیم مهم تربیتی، مهارتی، زندگی، استحکام و تقویت آنچه که در یک فرآیند آموزشی به کودکان، نوجوانان و جوانان ارائه شده، به شمار می رود، اظهار کرد: اردوی دانش آموزی، فضایی را فراهم می کند تا به دور از ضوابط دست و پاگیر اجتماعی، نسل آینده ساز را به سمت کمال انسانی، معرفت دینی و زندگی با کرامت رهنمون کنیم.

وی افزود: اردوهای دانش آموزی همچون اردوهای ملی و قطبی که توسط سازمان دانش آموزی هرساله به صورت کشوری برگزار می شود، یک اردوی تربیتی است که در آن، اولین قدم برای تجربه استقلال، خودباوری، اعتماد به نفس و زندگی گروهی برداشته می شود و شرکت کنندگان در آن، زندگی جدیدی را همراه با آموزش مهارت های مختلف اجتماعی، تربیتی و ... همچون نظم، مسئولیت پذیری، ارتباط با هم نوعان و ... به دور از خانواده و در میان گروه همسالان تجربه می کنند.

رئیس سازمان دانش‌ آموزی استان سمنان تاکید کرد: اثر تربیتی یک اردوی یک یا چند روزه، آن چنان عمیق است که نقش آن تا ایام کهنسالی بر صفحه ذهن افراد باقی می ماند و به همین دلیل اردو از هر کار تربیتی مهم تر، عمیق تر و ماندنی تر است.

اکبری همچنین طرح ۳۱۳ را به عنوان طرحی که برای اولین بار قرار است در کشور در راستای معرفی شخصیت‌های شاخص ارزشی که در تعمیق هویت اسلامی، هویت انقلابی و هویت ایرانی نقش دارند، اجرا شود، گفت: در هر منطقه،‌ افراد ارزشمند و چهره های ماندگاری داریم که کارهای شاخصی در منطقه انجام داده یا می‌دهند و می‌توانند به عنوان نماد هویتی منطقه به سایرین معرفی شوند و قرار است بر اساس این طرح، هر استان ۳۱۳ الگوی هویتی را به واسطه دانش‌آموزان به جامعه معرفی کند و در نهایت با نظام انتخاب شایسته، منتخبی از شخصیت‌های ۳۲ استان در قالب ۳۱۳ الگوی هویت بخشی کشوری در نمایشگاه تهران معرفی خواهند شد.

گفتنی است؛ در پایان جلسه، از زحمات معصومه ضمائمی فرد، مدیر پیشین سازمان دانش آموزی شهرستان سمنان تقدیر و علی اصغر حسنان، به عنوان مدیر جدید سازمان دانش آموزی شهرستان سمنان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار