معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

اقدامات پدافند غیرعامل مصونیت‌ساز است

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با ذکر این نکته که اقدامات پدافند غیرعامل، مصونیت‌ساز است، گفت موضوع پدافند غیرعامل برنامه‌ای است که تمام کشورها برای حفاظت از سرمایه‌های‌شان در برابر تهدیدات مختلف دشمن، از آن بهره می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات پدافند غیرعامل مصونیت‌ساز است

علی اکبر عرب خراسانی، در آئین مانور و زنگ نمادین پدافند غیرعامل در مدرسه دخترانه امامی شهرستان سمنان، با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل یک برنامه آموزشی جهت آمادگی ما در برابر تهدیدات دشمن است تا در زمان وقوع حادثه، کمترین میزان آسیب و بیشترین میزان بازدارندگی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، اجرای پدافند غیرعامل را با رویکرد پیشگیری از تهدیدات دشمن در حوزه های مختلف و مقابله با آن انجام می دهد، افزود: شعار هفته پدافند غیرعامل امسال، «برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها و تداوم کارکردها» است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که پدافند غیرعامل، یکی از اثربخش‌ترین و پایدارترین راهبردهای دفاعی برای مقابله با تهدیدات نوین محسوب می‌شود، گفت: امروزه با تغییر رویکرد استکبار جهانی در تهاجم به کشورها، اهمیت راه های جدید دفاع نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

لزوم آگاه سازی و مقاوم سازی دانش آموزان، نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن

عرب خراسانی تصریح کرد: دشمن متوجه این نکته شده است که تهاجم نظامی در مورد کشور عزیزمان ایران کارایی ندارد و از طرق دیگری همانند جنگ سایبری و نفوذ به سیستم های ایمنی، امنیتی، ساختاری، آموزشی، بانکی و ... تلاش در نفوذ به تفکرات و اندیشه های ما را دارد و پدافند غیرعامل می تواند سد محکمی برای این یورش و حملات باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تهدیدهای جنگ نرم باید در استراتژی اصلی پدافند غیرعامل قرار گیرد، گفت: آگاه سازی و مقاوم سازی فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن باید در اولویت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار