مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

آموزش و پرورش، کانون آگاهی‌بخشی جامعه است + فیلم

سمنان (پانا) - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه آموزش و پرورش، کانون آگاهی‌بخشی جامعه است، گفت آموزش و پرورش، اصلی‌ترین بستر و کانون فرهنگسازی و آگاهی‌بخشی آحاد جامعه به ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا است.

کد مطلب: ۱۳۱۸۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش، کانون آگاهی‌بخشی جامعه است + فیلم

ایرج کارخایی، در گفت و گو با پانا، در حاشیه آئین مانور و زنگ نمادین پدافند غیرعامل در مدرسه دخترانه امامی شهرستان سمنان، با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی جامعه در مبحث مهم پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: هر اندازه میزان آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها در این زمینه افزایش یابد، می تواند به همان اندازه در زمان بروز بحران از حوادث و مخاطرات جلوگیری کرد.

وی با عنوان این مطلب که در دنیای امروز که شاهد افزایش روزافزون مناقشات و چالش‌های فراوان هستیم، قطعاً تنوع تهدیدات، هر کشوری را وادار به دفاع از قلمرو ملی خود می‌کند، افزود: این دفاع می‌تواند در حوزه‌های زیستی، سایبری، شیمیایی، فیزیکی و سایر حوزه‌های غیرنظامی تعریف شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به اینکه خنثی کردن و ممانعت از دستیابی دشمن به اهدافش، مستلزم ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان است که با تمرین آمادگی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل امکان‌پذیر است، تصریح کرد: با اجرای الزامات و دستورالعمل های پدافند غیرعامل، می‌توان تا حد زیادی از آسیب‌های ناشی از تهدیدات و بحران ها کم کرد و در جهت حفظ منابع کشور گام برداشت.

کارخایی با تاکید بر اینکه مدارس به عنوان بهترین مکان و دانش‌آموزان به عنوان بهترین قشر جهت اطلاع‌رسانی و انتقال مبحث در راستای اهمیت پدافند غیرعامل هستند تا بتوانند این مهم را به آینده سازان انتقال دهند، گفت: آموزش و پرورش، تاثیر بسزایی در مباحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جامعه دارد. اگر به دنبال ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و رسیدن به نقطه مطلوب آن در بین دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده های آن ها داریم، یقینا باید از ظرفیت مدارس و آموزش و پرورش کمک گرفت.

وی اهداف نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس را شناساندن وظایف این حوزه به دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام دانست و گفت: به نظر می رسد بسیاری از دانش آموزان ما شناخت درستی از اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل ندارند و اصرار بر نواختن زنگ هفته پدافند غیرعامل نیز شناساندن وظایف این بخش به جوانان است.

لازم به ذکر است از چهارم لغایت یازدهم آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ بعنوان هفته پدافند غیرعامل با شعار «برای مردم؛ پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار