مدال برنز المپیاد علوم و فناوری نانو به دانش‌آموز بوشهری رسید

بوشهر (پانا) - علیرضا گرگین دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان امام خمینی(ره) برازجان موفق به کسب مدال برنز کشورزی در المپیاد علوم و فناوری نانو در سال تحصیل 1401-1400شد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدال برنز المپیاد علوم و فناوری نانو به دانش‌آموز بوشهری رسید

این المپیاد دارای مراحل مختلفی است که در آن مباحث و سوالاتی از خواص و روش‌های ساخت و تولید نانو مواد، روش‌های مشخصه‌یابی، کاربردهای نانو مواد و در نهایت ایمنی در آزمایشگاه مطرح می‌شود و شرکت‌کنندگان باید به ۴۵ سوال تستی پاسخ دهند.

مرحله دوم المپیاد آزمون کتبی است که برگزیدگان مرحله اول باید از سد سوالات تستی و تشریحی بگذرند. سوالات این مرحله بر پایه علوم نانو فیزیک، نانو شیمی، نانو زیست‌فناوری و شبیه‌سازی است.

۳۰ دانش‌آموزی که بتوانند به سوالات این مرحله پاسخ دهند؛ کارت طلایی ورود به مرحله سوم را دریافت خواهند کرد.

در مرحله سوم المپیاد آزمون عملی برگزار می‌شود و برگزیدگان مرحله دوم با حضور در یک اردوی علمی تحت برنامه‌های آموزشی در حوزه‌هایی چون روش‌کار در آزمایشگاه، مشخصه‌یابی و روش‌های حل مساله قرار می‌گیرند، ضمن آنکه دانش‌آموزان با علوم و مباحث کاربردی در زمینه نانو، آشنا می‌شوند و همچنین از مراکز فعال در زمینه نانو فناوری یا مرکز علمی و صنعتی متناسب با چالش دوره بازدید می‌کنند.

در این مرحله دانش‌آموزان به گروه‌های سه نفره تقسیم می‌شوند. برای گروه‌ها چالش‌هایی طراحی می‌شود و آن‌ها با استفاده از اطلاعات آموزشی و با کمک اساتید و نظارت آنها باید در آزمایشگاه بتوانند پاسخی به چالش طراحی شده ارائه دهند.

فعالیت‌های پژوهشی در این دوره به شکل گروهی برگزار می‌شود، اما ارزیابی و امتیازدهی نهایی به شکل انفرادی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار