توسط معلمان برازجانی:

تالیف کتاب منبع المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو با همکاری معلمان برازجانی

بوشهر(پانا)_ منابع المپیاد شامل مقالات و کتاب هایی است که توسط واحد انتشارات باشگاه نانو و به همت مدرسان و متخصصان برازجانی حوزه نانوفناوری جهت استفاده دانش آموزان علاقه مند تهیه شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۶۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تالیف کتاب منبع المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو با همکاری معلمان برازجانی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، کتاب مجموعه سوالات المپیاد نانو که شامل طبقه بندی علمی نمونه سوالات ده دوره المپیادهای گذشته است، با تلاش مرتضی پورعسکر برازجانی معلم و کارشناس نانو پژوهش سرای متقین برازجان، علی آذر، کارشناس و مدرس نانو پژوهش سرای متقین برازجان و رضا صیاد مدرس و متخصص فناوری نانو گردآوری و تهیه شده است و از المپیاد یازدهم به عنوان یکی از منابع معرفی و اعلام شده است.

مرتضی پورعسکر یکی از مولفین این کتاب صبح امروز در مصاحبه ای در خصوص نحوه گردآوری و تالیف این کتاب گفت: با اعلام باشگاه نانو مطالعه این کتاب برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم که قصد شرکت در المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو را دارند، مفید خواهد بود.

وی افزود: در این کتاب، تمام سوالات دوره‌های گذشته المپیاد نانو به همراه پاسخ های تشریحی آنها، طی شش فصل متوالی بصورت موضوعی دسته‌بندی شده‌است.

پور عسکر تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در این دسته‌بندی موضوعی، سرفصل‌ها یا زیرشاخه‌های هر فصل است که امکان مطالعه موضوعی، دسترسی و آشنایی با سوالات هر مبحث را بصورت گام به گام فراهم می‌آورد و باعث تسریع در فرآیندهای یاددهی و یادگیری می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در پایان هر فصل، پاسخنامه تشریحی بصورت مفصل و با زبانی ساده و روان قرار گرفته است. از این رو مطالعه این کتاب به داوطلبان المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو و دبیرانی که قصد آماده‌سازی آنها را دارند، توصیه می شود.

وی ادامه داد: فایل های ویدوئی آموزشی از حل تمرینات این کتاب در دستور کار باشگاه نانو قرار گرفته است و فیلم های آموزشی از حل تمرینات توسط مولفین این کتاب در اختیار علاقه مندان به شرکت و رقابت در المپیاد ملی علوم و فناوری نانو قرار خواهد گرفت.

این مدرس علوم نانو در ادامه اذعان کرد: دانش آموزان مقاطع نهم تا دوازدهم از مدارس سمپاد، نمونه دولتی و مدارس دولتی هیئت امنایی و غیرانتفاعی مخاطبان این المپیاد هستند و برای موفقیت باید از دو مرحله آزمون تستی و تستی تشریحی عبور کرده و پس از راهیابی به دوره علمی به همراه حدود 30 برگزیده کشوری، به تولید نانو ماده و نوشتن مقاله بپردازند و از آن دفاع کنند و در پایان بر اساس امتیازاتی که کسب می کنند مدال های طلا، نقره و برنز را از باشگاه نانو و سهمیه نخبگانی از بنیاد ملی نخبگان دریافت می کنند.

گفتنی است المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو یکی از المپیادهای کشوری مورد تایید مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و بنیاد ملی نخبگان کشور است که هر ساله با نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ذیل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و به همت باشگاه نانو برگزار می شود و حدود میانگین 20هزار دانش آموز مدارس کشور در این المپیاد شرکت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار