معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان:

یادواره شهیدان خالقی‌پور در زنجان برگزار می‌شود

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری یادواره شهیدان خالقی‌پور با حضور و سخنرانی مادر این شهیدان در زنجان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهیدان خالقی‌پور در زنجان برگزار می‌شود

حسین میرزایی امروز در جلسه هماهنگی 13 آبان، اظهار کرد: بیشتر برنامه‌هایی که با محوریت دانش‌آموزان است را تشکل‌های دانش‌آموزی مدیریت می‌کنند و برنامه‌های مناسبتی در شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی استان طرح و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های دانش‌آموزی به مناسبت گرامیداشت 13 آبان خاطرنشان کرد: فضاسازی مدارس، برگزاری نمایشگاه، مسابقه کتابخوانی، برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های بصیرتی با محوریت تشکل‌های دانش‌آموزی، دیدار منتخبان تشکل‌های دانش‌آموزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و برگزاری جلسات گفت‌وگو و پرسش و پاسخ در مدارس متوسطه دوره اول و دوم با موضوع «چرایی مرگ بر آمریکا» از جمله این برنامه‌ها است.

میرزایی افزود: برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان با برگزاری یادواره شهیدان خالقی‌پور و با حضور و سخنرانی مادر این شهیدان در حوزه تربیت دانش‌آموز آغاز خواهد شد و برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان نیز با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جوانان هلال احمر و سازمان دانش‌آموزی و به‌ویژه پوشش خبری مراسم نیز با خبرگزاری پانا خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آموزش و پرورش و به‌ویژه حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی به همراه تشکل‌های دانش‌آموزی با توان و قدرت تمام در برنامه‌های 13 آبان حضور خواهد داشت، گفت: امسال با توجه به اینکه 13 آبان مصادف با روز جمعه است هنوز دستورالعملی نسبت به زمان نواختن زنگ استکبارستیزی واصل نشده که طبق اعلام از مرکز خواهد بود اما به احتمال زیاد این برنامه در روز چهارشنبه (11 آبان) باشد.

همایش دختران ایران اسلامی در هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود

هادی توفیقی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز گفت: برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی با تبیین چرایی مرگ بر آمریکا از 7 تا 13 آبان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری مجموعه یادواره شهدا به‌صورت دانش‌آموزمحور در سطح مدارس، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و گلباران مزار مطهر شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی به عنوان بزرگترین تشکل دانش‌آموزی است.

توفیقی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر کشور، همایشی با عنوان «دختران ایران اسلامی» و با حضوز 600 دانش‌آموز بسیجی دختر استان در زنجان برگزار خواهد شد ضمن اینکه مجموعه فعالیت‌ها در فضای مجازی با عنوان «نوجوان پلاس» در قالب‌های مختلف انجام خواهد شد.

برنامه‌های روز ملی مبارزه با استکبار جهانی منحصر به 13 آبان نیست

حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه عنوان کرد: مردم ایران اسلامی با وجود تمام حوادث و اتفاقات و شیطنت‌های دشمنان همواره در صحنه بوده‌اند و امسال نیز طبیعتاً با وجود اتفاقات اخیر که جنگ تمام‌عیار علیه نظام جمهوری اسلامی بود، شور و هیجان و عِرق ملی مردم در روز 13 آبان به جوش می‌آید و مشت محکم دیگری بر دهان یاوه‌گویان به‌خصوص آمریکا می‌زنند.

وی با اشاره به تقارن 13 آبان امسال با روز جمعه خاطرنشان کرد: راهپیمایی این روز در زنجان ساعت 10 صبح از میدان قائم به سمت مصلای نماز جمعه خواهد بود و سخنران مراسم نیز تا اوایل هفته آینده مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه مراسم 13 آبان در تمام شهرها برگزار خواهد شد، ابراز کرد: امسال رویکرد برنامه‌ها منحصر نشدن به روز 13 آبان است و به همین دلیل برنامه‌های جانبی مختلفی علاوه بر راهپیمایی 13 آبان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه جلسات تخصصی با آموزش و پرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی برای حضور پررنگ دانش‌آموزان در مراسم 13 آبان خواهیم داشت، اظهار کرد: حضور ویژه و پررنگ دانش‌آموزان و دانشجویان و محور قرار دادن افول آمریکا از دیگر رویکردهای مراسم امسال است ضمن اینکه تکالیفی طبق روال گذشته بر عهده دستگاه‌های مختلف است تا در میدان حضور داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر نگاه فرهنگی به برنامه‌های ملی گفت: مراسمی مانند 13 آبان و 22 بهمن برای نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است و انتظار همراهی بیش از پیش از دستگاه‌های مختلف در این زمینه داریم.

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان یکی از بازوان ما نقش موثری در انعکاس رویدادهای به‌یادماندنی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار