رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان:

لزوم توجه به ایجاد هویت ملی در آینده‌سازان کشور

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد هویت ملی در آینده‌سازان کشور، گفت نقش مدرسه و آموزش و پرورش در کاستن تنش‌های قومی و مذهبی با تاکید بر آشنایی دانش‌آموان با پرچم، به‌عنوان نماد وحدت و همبستگی ملی، بسیار مهم و اثرگذار است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به ایجاد هویت ملی در آینده‌سازان کشور

اسحاق اکبری در دیدار با فرمانده انتظامی استان سمنان به همراه جمعی از دانش آموزان پیشتاز و خبرنگار پانا استان به منظور تجلیل از زحمات نیروی انتظامی استان، با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تقویت هویت و همبستگی ملی در دانش آموزان تاکید شده است، خاطرنشان کرد: مراسم احترام به پرچم در تشکل سازمان دانش آموزی، می تواند عشق و محبت دانش آموزان را به پرچم کشور خود به عنوان نماد ایران اسلامی تقویت کند.

وی افزود: با توجه به رویدادهای اخیر در کشور و بی احترامی برخی از افراد بی هویت به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، برگزاری این آیین در مدارس، می تواند در تقویت هویت ملی دانش آموزان و تکریم پرچم مقدس ایران به عنوان نماد هویت ملی موثر باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، بهترین دوران آشنایی افراد جامعه با هویت ملی را دوران ابتدایی عنوان کرد و گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی با شناخت سرزمین مادری خود می توانند در آینده در مسیر سازندگی و نگهبانی از آن همت کنند.

اکبری از مدرسه به عنوان مدلی از جامعه کلان که نقش بی بدیلی در جامعه پذیری افراد از راه توجه به پرورش سیاسی از طریق فرآیند آموزش مستقیم و غیرمستقیم دارد، نام برد و خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی با بهره‌مندی از سه تشکل پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در راستای تحقق ماموریت و فلسفه وجودی خود که تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان از قشرهای مختلف جامعه است، می کوشد.

وی با عنوان این مطلب که نظام آموزش و پرورش در کنار رسانه های عمومی از بهترین راه های تحکیم و تقویت هویت و همبستگی ملی در هر کشوری است، تصریح کرد: حس وطن دوستی و افتخار به ارزش‌های اصیل اسلامی ایرانی، توام با فرهنگ مطالبه گری قانونمند از مواردی است که باید به دانش آموزان و آینده سازان آموخت؛ موضوعی که هدف سازمان دانش آموزی بوده و در تربیت نسلی مسئولیت پذیر و هدفمند، تاثیرگذار است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ساحت های شش گانه، تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان در مدارس تشکیل می دهد تا دانش آموزان، فرآیند مطالبه گری، انتقاد قانونمند و احترام به حقوق عموم را بیاموزند، افزود: سازمان دانش آموزی با اجرای برنامه مناظره دانش آموزی در سطح مدارس استان، در راستای پیشبرد این امر مهم گام بر می دارد.

اکبری با اشاره به اینکه حتی می توان حس وطن پرستی را با نصب پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در کلاس‌های درس افزایش داد تا حس وطن دوستی در وجود دانش‌آموزان تقویت و نهادینه شود، اظهار کرد: دانش آموزان امروز که نسل چهارمی انقلاب هستند، نیاز به نهادینه کردن حس وطن پرستی در وجودشان دارند تا از آثار وطن پرستی در آینده نه چندان دور بهره مند شوند.

وی در پایان با یادآوری این نکته که خروجی سازمان دانش آموزی، ولایتمداری و تحقق اهداف نظام است، گفت: همه تلاش مربیان و دست اندرکاران این سازمان، افزایش معرفت، دینداری، ولایت محوری و پاکی و صداقت است؛ چرا که مربیان سازمان دانش آموزی، در قالب فعالیت های مختلفی که صورت می گیرد، همواره به قله های تعالی اندیشیده و با همه وجود، برای تحقق ارزش ها گام برمی‌دارند.

قابل ذکر است؛ در پایان این دیدار صمیمی، به مناسبت هفته نیروی انتظامی و به پاس خدمات ارزنده نیروی انتظامی به مردم، دانش آموز خبرنگار پانا استان سمنان به نمایندگی از کلیه پیشتازان استان سمنان، با اهداء لوح سپاس از فرماندهی انتظامی استان سمنان تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار