اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان بوشهر‌ برگزیده کشوری شد

بوشهر (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر از کسب رتبه برتر کشوری از سوی ‌اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی 1401-1400 خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان بوشهر‌ برگزیده کشوری شد

مهدی عباسیان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان اظهار کرد: معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عملکرد استان‌ها در سال تحصیلی 1401-1400 را در چهار شاخص ارزیابی و داوری کرده است.

وی افزود: اجرای برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی، برنامه‌ها و فعالیت‌های سرگروه‌های آموزشی، برنامه آموزشی ایمنی و حفاظت از محیط زیست و برنامه‌های اجرا شده هفته سلامت شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی وزارت از عملکرد استان‌ها بوده است.

عباسیان خاطرنشان کرد: با ساماندهی32 هزار دانش‌آموز به عنوان سفیر سلامت، برنامه‌های ترویجی و تبلیغی سلامت محور در مدارس استان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته، برنامه آموزش ایمنی و حفاظت از محیط زیست در۲۶۵ مدرسه معادل ۱۴.۵درصد مدارس استان عملیاتی شده است.

عباسیان بیان کرد: سرگروه‌های آموزشی با بازدید‌های مستمر از مدارس، آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت را به همکاران فرهنگی ارائه کرده‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ارتقا سلامت و تندرستی دانش‌آموزان یکی از اولویت های حوزه سلامت آموزش و پرورش در دولت است، به همین دلیل شاخص تعداد دانش آموز هر مدرسه برای اختصاص مراقب سلامت از 750 به 480 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت 141 مراقب سلامت در استان عنوان کرد: با توجه به تعداد دانش‌آموزان با کمبود 260 مراقب سلامت در استان مواجه هستیم که تلاش هستیم این مشکل، کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار