رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی :

مهم‌ترین سرمایه کشور نیروی انسانی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت بزرگ‌ترین سرمایه کشور نیروی انسانی است که تداوم انقلاب اسلامی و انتقال دستاوردهای آن به نسل آینده بر عهده این نیروها است.

کد مطلب: ۱۳۱۵۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین سرمایه کشور نیروی انسانی است

احمد محمودزاده در همایش رؤسای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشور در مشهد مقدس با بیان اینکه نیروی انسانی در اسناد بالادستی و در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور نام برده می‌شود، گفت: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان مهمترین رسالت آموزش و پرورش به شمار میرود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلی‌ترین عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی نیروی انسانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته آسیب‎های جدی به حوزه آموزش و مسائل پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان وارد شد، به طوری که هم ‌نابرابری آموزشی شکل گرفت و آمار ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل افزایش یافت، حتی آسیب‌های روانی و روحی بر دانش آموزان و خانواده‎ها وارد شد اما با تمهیدات صورت گرفته توانستیم امسال شاهد حضور دانش‌آموزان در کلاس درس باشیم.

محمودزاده گفت: مدارس غیردولتی با جمعیت دانش‌آموزی بالغ بر دو میلیون نفر در سطح کشور کنار آموزش و پرورش دولتی انجام وظیفه کرده و فرآیند تعلیم و تربیت را با توجه به سند تحول بنیادین یاری می‎دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی گفت: باید در حوزه شفافیت و مانع‌زدایی بیشتر کار شود و رویکردهای جدیدی به مدارس و مراکز غیردولتی اضافه کنیم و در اجرایی سازی سند تحول بنیادین اهتمام بیشتری داشته باشیم و به حوزه مسائل تربیتی و فرهنگی بیش از پیش توجه کنیم.

وی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش بستر مناسبی است برای مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش با تفویض اختیار، تمرکززدایی و مشارکت محلی در عرصه تعلیم و تربیت هستند، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، شوراهای آموزش و پرورش باید بیش از گذشته با دو رویکرد مردمی بودن و فرابخشی شدن زمینه بروز و ظهور اراده مردم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی برای حل موضوعات مربوط به دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم کند؛ موضوعی که در سند تحولی دولت اشاره خوبی به آن شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار