امام جمعه، کاشمر: 

سرمایه‌های کشور درست استفاده نشده است

رمز شاد زیستن نگاه به نقاط قوت است

کاشمر(پانا)- امام جمعه شهرستان کاشمر در جمع دانش‌آموزان، گفت کشور ما سرمایه‌های فراوان دارد امّا هنوز نتوانستند از این سرمایه‌ها به بهترین نحو استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌های کشور درست استفاده نشده است

حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری در نشست هم اندیشی و پرسش و پاسخ تشکل های دانش آموزی، اظهار کرد: رمز شاد زیستن، احساس توانمندی و شادمانی کردن، این است که به داشته هایی که داریم توجه کنیم، وقتی به نقطه قوّت هایمان نگاه می کنیم، خوشحال می‌شویم و به داشته هایی که نداریم ناراحت هستیم به عنوان مثال اگر دانش آموزی که زیاد توان مالی یا امکانات ندارد و بگوید که علم آموختن فقط مختص دانش آموزان پولدار است قطعا این طور نیست بلکه اگر همان دانش آموز به داشته هایی که مانند: سلامتی و عقل دارد که برای انسان بسیار ارزشمند است باید از خداوند سپاسگزار باشد و همچنین فرصت یک نعمت بزرگی محسوب می شود چراکه با فرصت، می توانیم درس بخوانیم و وقتی دانش آموز این نعمت ها را دارا باشد در واقع همه چیز دارد و به احساس شادمانی می‌رسد.

وی در ادامه به نحوه رفتار صحیح با دیگران اشاره کرد و گفت: قانونی را پیامبر اکرم(ص) به ما آموختند و فرمودند: هرگاه با کسی قصد داشتید برخورد مثبت یا منفی داشته باشید خودتان را جای آن فرد قرار دهید و ببینید شما هم اگر جای او بودید دوست داشتید به چه روشی با شما رفتار کنند به عنوان مثال خانم باحجابی با رفتار تند به یک خانم بدحجاب توصیه رعایت حجاب می کند آن زن بدحجاب بخاطر تندی توصیه زن باحجاب اصلاً عمل نمی کند و در واقع انسان باید با اخلاق مناسب دیگران را به مسیر خداوند دعوت کند.

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: امروزه در شرایطی هستیم که دانش آموز بایستی نسبت به زمان خودش آگاه باشد و کشور ما در شرایط دشوار اقتصادی به سر می برد و مشکل اقتصادی یک موضوع جدی است و دولت ها هم با روش های گوناگون دنبال حل این مشکل هستند. خوب ما می دانیم کشور ما سرمایه دارد امّا هنوز نتوانستند از این سرمایه استفاده کنند و یک درصد جمعیت دنیا هستیم و ۷ درصد دنیا انرژی، معدن، نفت و... داریم امّا معادن مان فعال نشده که برای فعال‌سازی معادن بایستی خودمان دست به کار شویم و زحمت بکشیم تا فعال شود.

این نشست هم اندیشی و پرسش و پاسخ دانش آموزان شورای دانش آموزی، خبرنگاران پانا، انجمن اسلامی، پیشتازان و بسیج دانش آموزی با امام جمعه کاشمر و معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار