«پیروز» دزدیده نشده است

تهران (پانا) - پیروز تنها توله یوزپلنگ باقیمانده از «ایران» یوز ماده در سمنان اکنون ۵ ماهگی را گذرانده در سلات کامل در پارک پردیسان به سر می‌برد و خبر دزدیده شدن او صحت ندارد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
«پیروز» دزدیده نشده است

۱۰ اردیبهشت ماه امسال سه توله یوز در توران سمنان به دنیا آمدند که دو توله تلف شدند و اکنون سومین توله که پیروز نام دارد، ۵ ماهه است و در پردیسان زندگی می‌کند. این در حالی است که طی روزهای گذشته خبری مبنی بر دزدیده شدن پیروز تنها توله یوزپلنگ «ایران» در فضای مجازی منتشر شد در حالی که علیرضا شهرداری، تیمارگر حیات وحش که وظیفه حفاظت از پیروز را بر عهده دارد در ویدویی اعلام کرده است: حال پیروز خوب است و اتفاقی نیفتاده است. شایعه‌ای مبنی بر اینکه پیروز را دزدیدند صحت ندارد و کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند قطعا می‌خواهند فالوئر جمع کنند.

شهرداری گفت: الان ۱۶ شب است که با پیروز در فضای باز سایت پارک پردیسان می‌خوابم چون باید پوشش بدن پیروز به مرور به هوای سرد عادت کند، از این رو اینکه هم روز و هم شب در مهمانسرا و فضای بسته باشد اتفاق خوبی نیست و باید بدنش با تغییر دما عادت کند و به تناسب فصل مقاوم شود.

وی درباره زمان جدا شدنش از پیروز توضیح داد: فعلا هنوز این جدایی زود است چون یوزها در طبیعت در این سن هم وابستگی زیادی به مادرشان دارند بنابراین اگر الان بخواهم این وابستگی را کم کنم و شب توله را تنها بگذارم اذیت می‌شود، روی این حساب شب‌ها در کنارش در فضای باز سایت پردیسان می‌خوابم تا بدن پیروز کم کم به تغییر دما عادت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار