معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد؛

انتقال دو توله یوز توران به پاسگاه محیط‌بانی

تهران (پانا) - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست آخرین وضعیت دو قلاده توله یوز تازه متولد شده در مجموعه حفاظت شده توران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
انتقال دو توله یوز توران به پاسگاه محیط‌بانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت دو قلاده توله یوز تازه متولد شده در مجموعه حفاظت شده توران، اظهار کرد: بر اساس خبر واصله از اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، دو قلاده توله یوزپلنگ (کمتر از یک ماهه) توسط یک نفر چوپان از طبیعت جدا شده و سپس با اطلاع محیط زیست در روز جمعه به محل زنده گیری برگردانده می‌شود.

وی افزود: بلافاصله تیم کارشناسی و فنی از سازمان مرکزی و اداره کل سمنان به محل اعزام شدند و تلاش برای اطلاع از وضعیت مادر و حتی الامکان بازگرداندن توله‌ها به زیستگاه انجام پذیرفت لیکن با توجه به سرد بودن هوا، سن پایین توله‌ها و سایر شرایط موجود، به منظور حفظ جان آنها، حدود نیمه شب گذشته به پاسگاه محیط بانی منتقل شدند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه خاطرنشان کرد: نکته قابل تأمل اینکه در طبیعت توران، زایمان یوزپلنگ غالباً در اوایل بهار انجام می‌شود زیرا دمای هوا و سایر شرایط طبیعی برای رشد و نمو توله‌ها مناسب است اما زایمان یوز در نیمه دوم پاییز در طبیعت توران پدیده‌ای نادر بوده و احتمال بقای توله‌ها را در طبیعت بسیار دشوار می‌کند.

اکبری در عین حال تاکید کرد: بررسی کامل شرایط منطقه برای مشخص شدن ابعاد موضوع و بررسی و تحقیق از علت و انگیزه چوپان از انجام این عمل ادامه دارد. در مورد توله‌ها هم حسب نظر کمیته کارشناسی تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار