آخرین وضعیت توله‌یوز آسیایی؛

حال عمومی «پیروز» خوب نیست؛ اقدامات درمانی ادامه دارد

تهران (پانا) - «پیروز»، توله یوزپلنگ آسیایی که شامگاه جمعه به بیمارستان منتقل شد همچنان به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در شرایط پایدار قرار ندارد و حال عمومی پیروز خوب نیست و بیماری همچنان سلامت این حیوان را تهدید می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۵۰۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حال عمومی «پیروز» خوب نیست؛ اقدامات درمانی ادامه دارد

پیروز، تنها توله زنده مانده از سه توله «ایران» یوز پلنگ آسیایی است که در اسارت متولد شده است. این یوز ایرانی که در منطقه محافظت شده‌ پردیسان نگهداری می‌شود، اکنون 10 ماهه است.

مشکلات گوارشی، یبوست مزمن و ناتوانی در دفع، مواردی بوند که در ابتدا برای بردن پیروز به بیمارستان دامپزشکی مرکزی عنوان شد. پیروز از زمان به دنیا آمدنش در اردیبهشت‌ماه امسال، همواره در صدر خبرها بوده است. یوزی که تنها بازمانده از سزارین «ایران» مادرش بود، از ابتدا هم با سختی‌ها و ضعف همراه بود و البته پروژه به دنیا آمدن او و دو توله یوز دیگر که به سرعت از دست رفتند هم انتقادات زیادی را به دنبال داشت و بی‌برنامگی‌های رخ داده، نبود اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع و در نهایت وجود خبرهای فراوان که کسی از صحت آنها اطلاعی نداشت از جمله این موارد بود. پیروز در دو روز گذشته اما شرایط وخامت بیشتری به خود دیده است.

غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید: آزمایشات انجام شده دامپزشکی برای پیروز نسبت به آزمایش‌های روز گذشته نتایج بهتری نشان میدهد اما هنوز برای اعلام شرایط بهبودی کامل زود است.

وی عنوان کرد: با توجه به توصیه های دامپزشکان معالج، تصمیم گرفته شد تا این حیوان همچنان تحت نظر در بیمارستان دامپزشکی باقی بماند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان گفت: امیدواریم با اقدامات درمانی شرایط به حالت عادی برگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار