معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

وجود الگوی ایثارگری،‌ عامل بسیار موثر در تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است

سمنان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با عنوان این مطلب که آموزش و پرورش با تقدیم ۴ هزار دانش‌آموز و معلم شهید در دوران دفاع مقدس، پیشتاز بوده است، گفت الگوی ایثارگری،‌ عامل بسیار موثر در تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۱۳۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
وجود الگوی ایثارگری،‌ عامل بسیار موثر در تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است

صادق ستاری فرد، در گفت و گو با پانا، در حاشیه مراسم یادواره شهدای والامقام فرهنگی و دانش آموز استان سمنان و گرامیداشت یاد معلم شهید، سردار حاج محمود اخلاقی، ظهر امروز در سالن شهید مطهری سمنان با اشاره به اینکه یکی از برنامه های جدی حوزه تربیتی و یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: مهرماه همیشه متقارن با هفته دفاع مقدس بوده و همواره یادآور ایثارگری و از خودگذشتگی هزاران شهید، ایثارگر و رزمنده ایی است که از جان خود گذشتند تا دانش آموزان ما و ایران ما همواره سربلند بوده و جوانان ما رهرو راه شهیدان باشند.

وی با بیان اینکه در آموزش و پروش، یکی از برنامه های جدی که هر ساله دنبال می شود، برگزاری و گرامیداشت یاد و خاطره شهداست، افزود: برگزاری همایش ها، بزرگداشت ها و همینطور بازدید دانش آموزان از موزه های دفاع مقدس، گلزار شهدا و ذکر خاطرات رزمنده ها با حضور دانش آموزان، برپایی نمایش، سرود و .... همگی از جمله اقدامات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان و فرهنگیان در راستای انتقال مفاهیم ارزشی و ارزش های دفاع مقدس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در طول دوره دفاع مقدس با تقدیم ۴ هزار دانش آموز و معلم شهید، در این عرصه پیش قدم بوده است، اظهارکرد: دانش آموزان ما هم ‌طبیعتا از همسالان و از معلمان خودشان الهام و الگو می گیرند که این الگوی ایثارگری، می تواند سرمشقی برای حضور پُررنگ دانش آموزان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده و نقش بسیار موثری در تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی داشته باشد.

ستاری فرد در ادامه با عنوان این مطلب که سه مرکز سنجش، مرکز نیروی انسانی و همچنین مرکز فناوری وزارت آموزش و پرورش، هر سه با تشکیل یه تیم هماهنگ، در حال اجرای موضوع رتبه بندی هستند، خاطرنشان کرد: از ۸۹۰ هزار شاغل وزارت آموزش و پرورش، تا امروز حدود ۸۵۰ هزار معلم، مدارک و مستندات خودشان را بارگذاری کردند که از این آمار، حدود ۵۰۰ هزار نفر، مدارکشان مورد بررسی و تایید قرار گرفته است. مرکز سنجش نیز در حال تشکیل دوره های ارزیابی برای کانون های ارزیابی است تا ان شاءالله بتواند این دوره ها را بهتر برگزار کند.

خبرنگار: فاطمه زهرا افشاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار