وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات معیشتی فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح های در دست اقدام برای کاهش مشکلات معیشتی فرهنگیان گفت معلمان نگران رتبه بندی نباشند و فرآیند آن در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۳۱۲۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات معیشتی فرهنگیان

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه در نشست با معلمان مدرسه زنده یاد حاج محسن کمالی دهقان کرج بیان داشت: فرآیند رتبه‌بندی معلمان طبق زمان‌بندی پیش‌بینی شده در همه استان‌ها در حال انجام است و کارهای مربوطه ارزیابی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: رتبه بندی معلمان مهرآفرین هم در حال انجام شدن است و از روز یکشنبه هفته آینده پرداخت اولیه آن به معلمان شروع می شود.

نوری تصریح کرد: موضوع پرداخت پاداش به بازنشستگان سال ۹۹ هم با مشکل نقدینگی روبرو است که روز گذشته با رییس جمهور مطرح و دستور لازم برای پیگیری داده شد.

وی ادامه داد: معلمان به رغم همه کمبودها جریان تعلیم و تربیت را با قوت در سال تحصیلی جدید پیش خواهند برد.

نوری یاد آور شد: در سفر ریاست جمهور به البرز یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان برای رفع مشکلات فضای آموزشی این استان اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز البرز هم امسال۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در این استان در نظر گرفته اند.

وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: با نهضت مدرسه سازی که در البرز شروع شده در آینده ای نزدیک شاهد افزایش زیرساخت های آموزشی البته با مشارکت خوب خیرین خواهیم بود.

بیمه معلمان ارتقا پیدا می‌کند

نوری با بیان اینکه آموزش و پروش نیازمند کار جدی و بزرگ است، گفت: معلمان فکر نکنند پرورش خلاقیت فقط در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد، گام اول پرورش خلاقیت مدارس‌ و کلاس‌های درس هستند.

وی با بیان اینکه توجه به بیانات و فرامین مقام مقام معظم رهبری در امر تربیت و آموزش باید چراغ راه ما باشد، اضافه کرد: در این راستا معلمان و مسؤولان آموزش و پرووش باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی در پاسخ به مطالبه یکی از حاضرین در نشست مبنی بر نیاز جامعه معلمین به بیمارستان، افزود: تأسیس بیمارستان فرهنگیان در توانایی وزارت آموزش و پروش نیست، اما در تلاش‌ها برای ارتقاء بیمه معلمان ادامه دارد.

نوری با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری حدود ۵۰ هزار جذب دانشجو داشته است، اضافه کرد: فارغ‌التحصیلان این رشته دو مرحله دیگر تحت عنوان آزمون صلاحیت و ارزیابی ۶ گانه را باید پشت سر بگذارند.

نوری ادامه داد : فضای آموزشی مدارس باید سرآمد و دارای کارایی بالا باشد، در حال حاضر طی برنامه‌های اجرایی دانش‌آموزان کشور موفق شدند در المپیادها به ۲۰ مدال طلا دست پیدا کنند، این آمار با ارتقاء سطح کیفیت آموزش افزایش خواهند یافت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تنها ۵ درصد از فضای ورزشی، کانون‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن‌ها استفاده می‌شود، این آمار باید ارتقاء پیدا کند تا دانش آموزان علاوه بر آموزش در فضای مدارس، خارج از آن نیز به تجربه اجتماعی بالایی دست پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار