رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان بسیجی سربازان دستگاه تعلیم و تربیت هستند

«ورزش» دارای ابعاد آموزشی، مهارتی و تربیتی است و به همین دلیل می‌گوییم عامل مهمی در تربیت تمام‌ساحتی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، اعضای این مجموعه انقلابی را سربازان دستگاه نظام تعلیم و تربیت برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان بسیجی سربازان دستگاه تعلیم و تربیت هستند

مجتبی باستان در گفت‌وگو با پانا اطهار کرد: «یکی از ساحت‌های آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت، ساحت تربیت زیستی و بدنی است. زمانی که این ساحت با فرهنگ و تربیت انقلابی و اسلامی آمیخته می‌شود، شاهد تمام‌ساحتی شدن تربیت خواهیم بود. در واقع با استفاده از ظرفیت‌های ابزاری تحت عنوان ورزش و همچنین ایجاد موقعیت‌ها و کارگاه‌های تربیتی، برنامه‌های تمام‌ساحتی را در نظام تعلیم و تربیت خواهیم داشت.»

وی ادامه داد: «یکی از گزاره‌های ارزشی نظام تعلیم و تربیت که در بیانیه ارزش‌های سند تحول بنیادین نیز روی آن تاکید شده سلامت جسمانی، نشاط و تقویت اراده است. اگر بخواهیم برای اجرایی شدن این موارد براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کنیم، یکی از اصلی‌ترین مسیرها توجه ویژه به ورزش است که ذاتا با تربیت آمیخته شده. به هرحال ورزش دارای ابعاد آموزشی، مهارتی و تربیتی است و به همین دلیل می‌گوییم عامل مهمی در تربیت تمام‌ساحتی است.»

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه خطرنشان کرد: «هرگاه ورزش با فرهنگ و تفکر انقلابی آمیخته شود، فرهنگ پهلوانی به وجود می‌آید. اگر ویژگی‌ها و داده‌های فرهنگ پهلوانی را با نگاه به ارزش‌های دفاع مقدس بررسی کنیم، بازهم تربیت تمام‌ساحتی را شاهد خواهیم بود. در نتیجه وظیفه ما در بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک تشکل انقلابی و دانش‌آموزی باید بر مدار کمک به تحقق و پیاده‌سازی موارد ذکر شده و مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پروش باشد.»

باستان در ادامه با اشاره به این موضوع که مجموعه بسیج دانش‌آموزی، خود را سرباز دستگاه تعلیم و تربیت می‌داند، عنوان کرد: «این حرف در عمل هم اثبات شده است؛ ما یک تشکل انقلابی کاملا در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت هستیم و اعتقاد دارم تمام ظرفیت‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند. همچنین اعتقاد داریم تمام کسانی که در برنامه‌های آموزش و پرورش شرکت می‌کنند، بسیجی هستند. ما بسیح را یک فرهنگ متعالی و تفکر ناب می‌بینم، لذا همه دانش آموزانی که در این برنامه‌ها و فعالیت‌های ما حضور دارند را نیز بسیجی می‌دانیم و سعی داریم در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف از حوزه‌های جهادی گرفته تا مداحی، ورزشی و علمی شاهد حضور همگان باشیم.»

وی در پایان تصریح کرد: «محور همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها، دستگاه آموزش و پرورش و برنامه‌ریزان آن هستند و ما سربازانی هستیم که ان‌شالله در کنار تمامی کسانی که پای کار آمده‌اند، توفیق سربازی و خادمی خواهیم داشت. زمانی که همه به کمک آموزش و پرورش بیایند، قطعا شاهد تربیت دانش آموزانی خواهیم بود که در تراز سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار