در گفت‌وگو با پانا:

کلانتری: برد مقابل اروگوئه دستاورد اسکوچیچ بود

کی روش شکوفایی و خلاقیت را از بازیکنان گرفت/او با گذشته زمین تا آسمان فرق کرده است 

تهران (پانا) - سرمربی سابق فجر سپاسی شیراز معتقد است، پیروزی تیم ملی ایران در بازی دوستانه مقابل اروگوئه دستاورد اسکوچیچ بوده و نباید به پای کی روش نوشته شود.

کد مطلب: ۱۳۱۱۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کلانتری: برد مقابل اروگوئه دستاورد اسکوچیچ بود

علی اصغر کلانتری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگوئه در دیداری دوستانه گفت: «نتیجه‌ای که به دست آمد، حاصل تلاش و زحمات اسکوچیچ بود نه کی روش. من می‌بینم بازهم سینه‌چاکان کی‌روش دارند این برد را به سمت او سوق می‌دهند. شک نکنید اسکو اگر با اروگوئه بازی می‌کرد، تیمش خیلی روان‌تر و بهتر فوتبال به نمایش می‌گذاشت و حتی نتیجه هم بهتر می‌شد. او آمده تیم حاضر و آماده‌ای را در اختیار گرفته و دارد کیفش را می‌برد. واقعا رسیدن به کی روش بازگشت به عقب بود و این قابل کتمان نیست. اگر قرار بود ما با او به موفقیتی می‌رسیدیم، ۸ سال فوتبال ما دستش بود. تازه آن موقع که هم جوان‌تر بود و هم انگیزه داشت.»

وی افزود: «او در ۸ سالی که با تیم ملی بود، فقط دفاع اتوبوسی مقابل هرتیمی تشکیل داد. شکوفایی و خلاقیت و نبوغ را از بازیکنان ایرانی گرفت. تیمش همان تیمی بود که طارمی و سردار به جای گلزنی، داخل محوطه جریمه ما دفاع می‌کردند تا گل نخوریم. اسکوچیچ همه این‌ها را به بازیکنان داد. آزادی عمل و نبوغ و خلاقیت بازیکنان را در اختیار تیم گرفت. قرار نیست بازیکنانی که با تیم های باشگاهی‌شان مقابل تیم‌های بزرگ دنیا بازی کرده‌اند،در تیم ملی دفاع اتوبوسی کنند. قرار نیست بترسیم. اما با کی روش نمی‌شود بیش از این انتظار داشت. شک نکنید در جام جهانی هم با همین شیوه بازی می‌کنیم. اما با اسکوچیچ تیم ملی ما روح دیگری داشت. ما مربیان مثل آدم‌های عادی بازی نگاه نمی‌کنیم. رفتار، سیستم، روند حرکتی و نوع بازی را می‌سنجیم. ۸سال کی روش را دیدیم و اسکوچیچ را هم دیدیم.»

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: «عملکرد اسکوچیچ فوق‌العاده بود. او با آن وضعیت اسفناکی که این ملی داشت، کاری کرد کارستان. کار هرکسی نبود آن تیم را دوباره برگرداند. او حتما بازی ایران را مقابل اروگوئه دیده و حتی شاید گریه هم کرده باشد! الان شما می‌بینید کی روش با گذشته‌اش از زمین تا آسمان فرق کرده است. کسی که مفت روی نیمکت تیم در جام جهانی بنشیند، عین خیالش نیست. بخاطر همین موضع گذشته را ندارد و بی‌تفاوت است. چیزی که خواسته بدست آورده است.»

علی اصغر کلانتری گفت: «هیچ تیمی در جام جهانی کار آسانی ندارد. ولی نباید تیم ملی را بترساند.بازیکنان را نباید بترساند. نباید این بازیکنان از تیم‌های گروه بترسند. بچه‌ها باید اجازه داشته باشند، فوتبال خودشان را بازی کنند. ما می‌توانیم هم در دفاع وهم در حمله خوب بازی کنیم. باید روی برخی نفرات کی روش تجدید نظر کند. مثلاً هافبک‌های بهتری از سعید عزت‌اللهی داریم. او حتی در باشگاهش هم بازی نمی‌کند. سرلک و نورالهی عالی هستند. وحید امیری باید در باشگاهش اول بازی کند بعد به تیم ملی بیاید. بعید می‌دانم به جام جهانی برسد. مردم یادشان رفته که همین کی روش با آوردن بازیکنان دورگه، حق بازیکنی مثل انصاری‌فر را خورد. اما الان دارد به او بازی می‌دهد.»


وی تاکید کرد: «رفتار خوبی با اسکوچیچ نشد. وقتی تیم ملی را به جام جهانی برد، باید از او تشکر می‌کردند و با او قطع همکاری می‌شد. اما برای کنار گذاشتنش حرفه‌ای کثیف و ناجوانمردانه استفاده کردند. مدتی است این در فوتبال ما باب شده است. بازیکنان نامدار را جلو فرستادند تا علیه اسکوچیچ پست و استوری بگذارند. اگر بازیکن قدرتی در پشت پرده نداشته باشد، شک نکنید حتی علیه ضعیف‌ترین مربی هم کاری نمی‌کند. بازیکنان به اسکوچیچ خیانت کردند. وای به حال فوتبال ما که بازیکن،مربی عوض می‌کند. از ترس کی روش، فقط ۴ بازیکن تولد اسکوچیچ را تبریک گفتند.همین کی روش باعث دودستگی در فوتبال ایران شد. او به خاطر برانکو بازیکنان پرسپولیس را دعوت نمی‌کرد و می‌گفت، او می‌خواهد جای مرا بگیرد. اما وقتی اسکوچیچ سرمربی ایران بود، او در مورد تیم ملی پست می‌گذاشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار