در آستانه بازگشایی مدارس انجام شد:

تشکیل دوره‌های آموزشی ویژه آموزگاران جدیدالاستخدام

تهران (پانا) - با تلاش معاونت آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه 9 و با هدف بهبود فرآیند آموزش و برقراری ارتباط موثر میان معلمان و دانش‌آموزان، اولین دوره آموزشی آموزگاران جدیدالاستخدام در مدرسه شهید غلامعلی رجبی منطقه ۹ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل دوره‌های آموزشی ویژه آموزگاران جدیدالاستخدام

رضا رحیم پور، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹ با حضور در جمع آموزگاران جدیدالورود، ضمن بیان اهمیت و جایگاه معلمی در جامعه گفت: آنچه در فرآیند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال می یابد تنها معلومات و مهارت های معلّم نیست. بلکه تمام صفات، خلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 افزود: رابطه دانش آموز با معلّم یک رابطه باطنی و معنوی است. معلم، دانش آموز و یا دانشجو معلّم را شخصیتی محترم و ممتاز می داند و او را در بزرگ شدن، به استقلال و آزادی رسیدن و به عضویت رسمی جامعه در آمدن کمک و مساعدت می کند. معلّم با روح و جان دانش آموز و یا دانشجو سروکار دارد و به همین جهت بعنوان یک الگوی محبوب و مطاع پذیرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان همه اعمال و رفتار معلمان و مدیر و حتّی سرایدار مدرسه را زیر نظر دارند و از آنها درس می گیرند، گفت: دانش آموزان از طرز برخورد و تعامل معلمان با مدیر، معلمان با یکدیگر، معلمان با خدمتکاران مدرسه و معلمان با دانش آموزان درس می گیرند.

رحیم پور در پایان گفت: دانش آموز از اخلاق و رفتار معلم، از طرز اداره کلاس، از رعایت عدل و انصاف در نمره دادن، از وقت شناسی و رعایت نظم، از دلسوزی و مهربانی، از خوش رویی و فروتنی، از دینداری و التزام به ضوابط شرعی، از اخلاق خوش و ادب او، از خیرخواهی و نوع دوستی معلّم درس ها می آموزند. همچنین از اخلاق و رفتار و کردار او متأثر می شوند و خود را با او همسان می سازند. بنابراین، معلّم فقط یک آموزگار نیست. بلکه مهم تر از آن، یک مربی و یک الگوی بانفوذ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار