استاندار زنجان:

فرهنگ ایثار و شهادت‌ بزرگترین ثروت دفاع مقدس برای ملت ایران است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان به وجود آمدن فرهنگ ایثار و شهادت را بزرگترین ثروت دوران دفاع مقدس برای ملت ایران دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۰۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ ایثار و شهادت‌ بزرگترین ثروت دفاع مقدس برای ملت ایران است

آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان زنجان همزمان با سراسر کشور امروز برگزار شد.

محسن افشارچی در این آیین گفت: دفاع مقدس برخلاف تمام جنگ‌هایی که در اقصی نقاط عالم رخ می‌دهد، یک ثروت عظیم برای ملت ایران است.

استاندار زنجان تاکید کرد: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس با وجود اینکه شهدای زیادی تقدیم کردیم و رزمندگان زیادی به درجه جانبازی نائل شدند اما ثروت بزرگی برای ما به ارمغان آورد که همان فرهنگ ایثار و شهادت است و به جرات می‌توان گفت که بعد از قیام امام حسین(ع) چنین جنگی نبوده که فرهنگ از درون آن جنگ، خارج شود.

افشارچی افزود: هر اتفاقی در انقلاب اسلامی ایران، نشات‌گرفته از فرهنگی است که در دوران دفاع مقدس به وجود آمد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور و حواشی به‌وجودآمده بعد از فوت مهسا امینی گفت: آنچه که باعث شد رزمندگان دفاع مقدس، عزیز ملت ایران و انقلاب اسلامی باشند این است که رزمندگان در برهه زمانی خاص فهمیدند که در کجا باید بایستند.

وی خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس با بیان اینکه شما در آن زمان تشخیص دادید که باید ایستاد، اظهار کرد: این تشخیص‌ها مساله‌ای است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کشورمان بسیار تکرار شده به‌گونه‌ای که باید تشخیص داد در کجا باید بایستیم و در کجا نباید بایستیم.

افشارچی با بیان اینکه خیلی راحت می‌توان تصمیم گرفت که در کجا باید ایستاد، خاطرنشان کرد: آورده پیشکسوتان از دوران دفاع مقدس بیشتر از دیگران بصیرت می‌دهد که کدام تصمیم را باید گرفت چرا که همه این اتفاقات ناشی از کینه‌توزی دشمنان است.

دفاع مقدس، جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در این آیین گفت: ملت عاشورایی ایران اسلامی 8 سال در برابر دنیا ایستاد و مقاومت و مجاهدت کرد و هفته دفاع مقدس برای گرامیداشت این حماسه است.

سردار جهانبخش کرمی با بیان اینکه جنگ تحمیلی، جنگ اختلافات مرزی نبود، اظهار کرد: جنگ به خاطر این بود که انقلاب اسلامی و نظام الهی که به رهبری امام راحل به عنوان ولی فقیه شکل گرفته بود را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در واقع یک جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود، خاطرنشان کرد: کل دنیا در یک طرف و ملت شهیدپرور با روحیه عاشورایی نیز در طرف دیگر از امام و رهبر خود دفاع می‌کردند.

سردار کرمی با بیان اینکه دفاع مقدس با وجود تلخی‌های خود، صحنه‌های زیبای تاریخی زیادی داشت، گفت: دشمن وقتی جنگ را آغاز کرد، ملت به امام راحل لبیک گفتند و امام فرمود که در زمان رسول‌الله(ص) نیز چنین ملتی نبود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه دست تک‌تک رزمندگان را می‌بوسم، تصریح کرد: این عزت و افتخار برای ملت ایران است و تاریخ از بدو خلقت تاکنون شاهد چنین صحنه‌هایی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام باید بدانند که ملت ایران و نوجوانان و جوانان غیور ایران اسلامی مانند شهید فهمیده‌ها و حججی‌ها گوش به فرمان ولایت بوده و تا آخر ایستاده‌اند.

سردار کرمی افزود: دشمن به هر تجاوزی که به کشور ما فکر کند، جوانان غیور ایران اسلامی، دست و پای آن‌ها را قلم می‌کنند و اجازه نمی‌دهند پای کثیف دشمنان حتی یک قدم به خاک کشورمان وارد شود.

در این مراسم که سراسری برگزار شد بعد از تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنرانی کرند که سخنرانی ایشان به‌صورت زنده و از طریق ویدئوکنفرانس پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار